Metan pro těžší váhovou kategorii  |  Archiv 2006 - 2012  |  Truck & Business

     
 

Truck & Business » Archiv 2006 - 2012 » Metan pro těžší váhovou kategorii

Metan pro těžší váhovou kategorii

 
image591

čtvrtek, 2. června 2011

Nákladní automobily poháněné plynem už je nyní možné, v Evropě úplně poprvé, použít pro těžší nákladní vozidla a na delší vzdálenosti. Švédská dopravní společnost Götene Kyltransport je jednou z těch, které po několik posledních let testovaly nové...

 
Nákladní automobily poháněné plynem už je nyní možné, v Evropě úplně poprvé, použít pro těžší nákladní vozidla a na delší vzdálenosti. Švédská dopravní společnost Götene Kyltransport je jednou z těch, které po několik posledních let testovaly nové modely nákladních vozů Volvo poháněné zkapalněným metanem a naftou. Sériová výroba bude zahájena letos v létě.

„Naše zkušenosti s metan-dieselovým pohonem jsou vynikající. Je to bezesporu řešení budoucnosti. Pokud bude cena plynu příznivá, očekávám, že během následujících pěti let budou až 80 % naší flotily tvořit metan-dieselové vozy Volvo,“ řekl Ulf Johansson, prezident společnosti Götene Kyltransport.

Letos v srpnu se společnost Volvo Trucks stane prvním výrobcem v Evropě, který zahájí sériovou výrobu metan-dieselových nákladních vozů. Přesně jak tento název naznačuje, jsou vozy Volvo FM poháněny zároveň metanem a naftou. Přestože jde o nový model, prodělala už tato technologie zevrubné testování a vyhodnocení. Společnost Götene Kyltransport, která má 140 zaměstnanců, o své účasti v testovacím programu ani chvíli nepochybovala.

„Vždy se snažíme vše udělat tím nejčistším možným způsobem z hlediska ochrany životního prostředí. To samozřejmě platí také tehdy, když si vybíráme nákladní automobily. Vzhledem k našemu ekologickému zaměření jsme získali řadu nových zákazníků, kteří při pořizování dopravních služeb také dávají přednost ochraně životního prostředí,“ vysvětluje Ulf Johansson.




















Testovaný vůz táhne dvacet metrů dlouhý chladírenský přívěs, který může uvézt o tři tuny více než běžný přívěs. U tohoto přívěsu s vyšší kapacitou je hydraulická chladicí jednotka poháněna přímo metan-dieselovým motorem, takže dva menší, méně ekologicky optimalizované vznětové motory, které jinak pohánějí chladicí jednotky konvenčních souprav, jsou zbytečné.

Je to stejné jako řídit běžný nákladní vůz se vznětovým motorem
Nový vůz Volvo FM MethaneDiesel má 13litrový motor, který dodává výkon 460 koní a 2 300 Nm točivého momentu. Jeho palivo se skládá ze 75% zkapalněného zemního plynu a zbývající část tvoří nafta, ale tento poměr se může měnit podle toho, jak je vůz používán.


 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@truck-business.cz