Menke se spoléhá na Transics
středa, 19. května 2010
Kombinace technologie TX-ECO a školení řidičů s neustálou zpětnou vazbou snižuje spotřebu paliva až o 10 procent. V důsledku delší životnosti brzdových disků a převodovek se dosahuje výrazných úspor i v nákladech na údržbu.
Zvyšovat...
Kombinace technologie TX-ECO a školení řidičů s neustálou zpětnou vazbou snižuje spotřebu paliva až o 10 procent. V důsledku delší životnosti brzdových disků a převodovek se dosahuje výrazných úspor i v nákladech na údržbu.
Zvyšovat produktivitu, snižovat náklady. Malé a středně velké přepravní společnosti čelí této výzvě více než kdy dříve. Důvod: trh postižený krizí a zvyšující se provozní náklady snižují marže a nutí k rychlému zavedení moderních IT a telematických systémů. Společnost Menke Spezial-Transport GmbH & Co. KG, se sídlem ve Westerkappeln, se po rozsáhlé pilotní fázi, kdy byly porovnávány tři systémy, rozhodla nainstalovat 150 palubních počítačů TX-MAX od firmy Transics. Aby bylo možné začlenit subdodavatele do nového systému řízení vozového parku, byla s firmou Transics domluvena opce na dalších 100 jednotek.
Člen manažerského týmu Karsten Menke řekl, že požadavky, které je potřeba při výběru telematiky zvážit – a velmi pečlivě si prohlídnout nabídky od více dodavatelů – jsou typickými požadavky středně velké společnosti. Tyto zahrnují integraci zpracování objednávek, různých způsobů ohodnocení řidičů a výdajů, plus integraci různých odvětví do systému řízení přepravy. Další aspekty představují kalkulace nákladů na kilometr, kalkulace subdodavatele, systém sledování pohybu dodávek orientovaný na zákazníky, individuální GeoFencing, parametry poplašného zařízení i řešení neustále se zvyšujících provozních nákladů. Menke: „Podrobné rozdíly mezi různými řešeními, které potřebujeme k tomu, abychom mohli pracovat s naprostou přesností, a tak dosáhnout optimalizace našeho provozního výkonu a nákladů, jsme našli zejména v průběhu filtrovacího procesu.”
Nový systém řízení vozového parku společnosti Menke od firmy Transics poskytuje kompletní řešení pro digitální tachograf se zaznamenáváním a přenosem doby řízení a odpočinku v reálném čase včetně stahování dat z karet řidičů, aniž by bylo potřebné do palubního počítače integrovat dodatečný hardware. Další užitečnou vlastností je nové řešení firmy Transics pro čtení a zaznamenávání dat vnitřní paměti tachografů pro účely archivace mimo domovskou stanici (bez potřeby vkládat do vozidla firemní kartu). Menke může rovněž optimalizovat navigaci vozidel – konkrétně na zadanou cestu – přímo z vlastního back-office softwaru společnosti. Hardware a software TX-ECO simultánně zajišťují, že operátor řídí cestu úsporně a ekologicky.
Senior Account Manager Heiko Janssen firmy Transics říká: „TX-ECO je nejpokrokovějším integrovaným řešením řízení řidičského chování, které je v současné době pro nákladní přepravu k dispozici. Kromě informací o trendu ve spotřebě paliva, rychlosti a vzdálenosti, TX-ECO integruje nástroj analýzy stylu řízení, který v průběhu zaškolovacích jízd řidičům jednoduchým způsobem vysvětluje, proč se spotřeba paliva snižuje a průměrná rychlost zvyšuje: lepší výsledky předvídání při menším počtu brždění a jízdě na volnoběh; pohled dovnitř za kulisy motoru optimalizuje počet přeřazování na jinou rychlost, čas strávený v optimálních otáčkách atd. Klíčem k trvalým výsledkům je neustálý monitoring těchto parametrů přes CAN Bus (brždění v nepředvídatelných situacích, nadměrné používání volnoběhu a překračování dovolené rychlosti, regulace rychlosti jízdy, přeřazování na jinou rychlost), což se odráží v bodování stylu řízení, který je sdílen s řidiči. Kombinace technologie TX-ECO a školení řidičů s neustálou zpětnou vazbou našim zákazníkům umožňuje snížit spotřebu paliva až o 10 procent. Kromě toho dochází k výrazným úsporám v nákladech na údržbu, jelikož životnost brzdových kotoučů a převodovek je značně delší. Takže toto je oblast s nesmírným potenciálem pro úsporu nákladů společností.”
Uživatel systému Transics, společnost Menke, je přesvědčena, že učinila správný krok směrem k dalšímu zlepšení své profitability a efektivnosti. Říkají: „Toto kompletní řešení, zahrnující software a palubní počítač, moderním způsobem spojuje kancelář a flotilu vozidel. Poskytuje informace v reálném čase o řidiči a stylu řízení, tahači, přívěsu nebo návěsu, nakládacím zařízení, nákladech a odhadovaném čase příjezdu (ETA). To zjednodušuje každodenní provádění kontroly vozového parku; umožňuje kontinuální školení řidičů a tak přispívá k dlouhodobému zlepšení našich služeb zákazníkům.”