Maxity na elektrický pohon již slouží zákazníkům!
středa, 19. května 2010
Tafanel - největší pařížský distributor zboží, který každoročně dodá více než 300 milionů kusů nápojů, převzal klíče od prvního elektrického vozidla Renault Maxity.
Společnost Tafanel se již dávno zaměřila na snižování škodlivých emisí...
Tafanel - největší pařížský distributor zboží, který každoročně dodá více než 300 milionů kusů nápojů, převzal klíče od prvního elektrického vozidla Renault Maxity.
Společnost Tafanel se již dávno zaměřila na snižování škodlivých emisí spojených se svoji činností. V šedesátých letech 20. století se firma rozhodla pro kombinovaný způsob dopravy. Při něm sudy a přepravky s nápoji jsou dopraveny na firemní dvůr vlakem a následně jsou distribuovány nákladními vozidly. Manipulace je zajišťována za pomoci vysokozdvižných vozíků s pohonem na stlačený zemní plyn (CNG).
Renault Trucks vnímá dopravu zboží po městě v duchu hesla « Použití odpovídajícího nákladního vozidla na správném místě s využitím optimálního zdroje energie ». Značka v rámci této vize vyvíjí vozidla s alternativními pohony. Renault Maxity, 100% elektrické užitkové vozidlo je posledním přírůstkem v této řadě. Toto vozidlo umožní Tafanel uskutečňovat část jeho každodenních rozvážek bez škodlivých vlivů hluku a emisí CO2 .
Vozidlo, pro které platí řidičský průkaz skupiny B, Renault Trucks vyvinul v partnerství se společnostmi PVI a EDF. Cílem bylo uspokojit často náročné požadavky center evropských měst, co se týče rozměrů vozidla a ochrany životního prostředí. Jeho největšími přednostmi jsou : nulové emise CO2 a také dokonalé odstranění hlučnosti.
Maximální rychlost elektrického Maxity činí 90 km/h při dosažení maximálního kroutícího momentu již při nastartování. Zákazníci si nicméně s ohledem na optimalizaci výkonu akumulátorů a na specifičnost poslání tohoto typu vozidel mohou zvolit omezení maximální rychlosti na 70 km/h pro použití ve městě. Optimalizovaný elektrický motor, stejně jako využití energie při brzdění, umožňuje dosáhnout autonomie přibližně 100 km. Vozidlo je vybaveno asynchronním elektromotorem,
automatizovanou převodovkou a lithium-iontovými akumulátory poslední generace. Veškeré pomocné funkce (servořízení, podtlakové čerpadlo pro brzdění) byly elektrifikovány.
V průběhu roku 2010 bude uvedeno do provozu až 30 těchto vozidel u pilotních zákazníků ve Francii s tím, že uvedení na trh proběhne v roce 2011.