MAN HYDRODRIVE PRO STAVEBNÍ VOZIDLA
čtvrtek, 4. května 2006
MAN představil kombinaci silničního nákladního vozidla s plněpohonným podvozkem se systémem HydroDrive. Nové konstrukční řešení přináší zákazníkům jízdní výkony vozidel 4x4 s provozními náklady odpovídajícími variantě 4x2. HydroDrive je vlastně...
MAN představil kombinaci silničního nákladního vozidla s plněpohonným podvozkem se systémem HydroDrive. Nové konstrukční řešení přináší zákazníkům jízdní výkony vozidel 4x4 s provozními náklady odpovídajícími variantě 4x2. HydroDrive je vlastně pohon kol další nápravy pomocí hydrauliky. První, a základní aplikace systému byla provedena na vozidle MAN TGA 18.430 4x4H BB se sklápěcí nástavbou, v současnosti jsou k dispozici v sériovém provedení podvozky MAN TGA 26.D20 6x4H-2, 6x4H-4 BL, MAN TGA 26.D20 6x4H/2, MAN TGA 26/33.D20 6x6H BB a MAN TGA 35.D20 8x6H BB. Všechny modely jsou osazeny výhradně novým motorem D20 s maximálním výkonem od 228 kW/310 k do 316 kW/430 k. První varianta, silniční podvozek 4x2 s připojitelným hydraulickým pohonem kol přední nápravy, je určena především pro stavebnictví. Díky tomu, že prakticky ihned, vlastně jen otočením jednoho spínače, je možno za jistých okolností změnit pohon 4x2 na 4x4, mohou majitelé takových vozidel výrazně šetřit provozní náklady. Na běžné zpevněné silnici jede automobil za stejných podmínek jako 4x2, v terénu se pouze připne hydraulický okruh a jízdní schopnosti vozu se dramaticky zlepší. Druhým zajímavým kladem je hmotnostní výhoda. Vozidlo se systémem má významně nižší hmotnost než mechanická varianta se stejným pohonem. Konkrétně o dvounápravového sklápěcího vozu je to celých 400 kg. Nákladní vozidla MAN vybavená HydroDrive jezdí již od minulého roku i na českých a slovenských silnicích.