MAN chrání životní prostředí efektivním provozem po celém světě
čtvrtek, 2. srpna 2012
MAN představí své novinky na mezinárodní výstavě IAA 2012
• Euro VI přichází – ne však na úkor efektivity. MAN představuje nejčistější nákladní vozidla a autobusy všech dob
• Nová vozidla MAN TGS a TGX stanovují nové standardy v životnosti,...
MAN představí své novinky na mezinárodní výstavě IAA 2012
• Euro VI přichází – ne však na úkor efektivity. MAN představuje nejčistější nákladní vozidla a autobusy všech dob
• Nová vozidla MAN TGS a TGX stanovují nové standardy v životnosti, efektivitě a výkonech
• MAN TGL a TGM s novým interiérem pro větší komfort a s ještě lepší ergonomií
• Důsledně efektivní autokar – nový MAN Lion’s EfficientLine
• Přechod do prémiové třídy – nový NEOPLAN Jetliner
V letošním roce představí mezinárodní výstava nákladních vozidel IAA, která proběhne od 20. do 27 září v Hannoveru, celou řadu nových konstrukčních řešení a novinek mezi nákladními vozidly, autobusy, autokary a vznětovými motory včetně prodejních a poprodejních služeb. Mezi premiéry největší výstavy svého druhu na světě patří také nová nákladní vozidla MAN modelových řad TGL, TGM, TGS a TGX připravená plnit nejpřísnější emisní limity Euro VI. S nově přepracovanými kabinami vozidla celé rodiny TG a sofistikovanými motory MAN Euro VI bodují především skutečností, že prakticky nevytváří žádné škodlivé emise, mají velmi nízkou spotřebu paliva, vyznačují se vysokou dynamikou provozu, poskytují vysoký pracovní komfort pro řidiče a posádku a jsou charakterizována velmi nízkým koeficientem TCO – Total Coast of Ownership (náklady z vlastnictví vozidla).
Euro VI přichází – ne však na úkor efektivity. Nová těžká nákladní vozidla modelových řad TGS a TGX
Do nových vozidel a autobusů s motory emisní specifikace Euro VI konstruktéři MAN implementovali efektivní kombinaci recilkulace výfukových plynů (EGR) a úpravy množství škodlivin za výfukem pomocí technologie SCRT (Selective Catalytic Reduction Technology). Základními konstrukčními skupinami motorů, které se zásadním způsobem podílejí na dosažení emisních limitů dle Euro VI jsou: vstřikování paliva systému Comomn Rail, chlazený a řízený systém EGR, dvoustupňové přeplňování pomocí dvojice turbodmychadel a systém SCR s integrovaným oxidačně katalytickým konvertorem a CRT (Continuously Regenerating Trap) filtrem. Elektronické senzory permanentně kontrolují apsorbční kapacitu sazového filtru a jeho regeneraci.
Konstruktéři MAN se při vývoji motorů Euro VI zaměřili především na další snížení spotřeby pohonných hmot při zachování stejných výkonových parametrů jako u motorů předcházející generace. Obzvláště velkou pozornost věnovali prostorovému zpracování čistící „laboratoře“ za výfukem motoru, aby zachovali působivou míru užitné hmotnosti vozidel MAN, maximalizovali jejich životnost a zjednodušili servis. Výsledek je opravdu úctyhodný. Nejlepší hodnoty spotřeby paliva ve své třídě vozidel s motory emisních specifikací Euro V/EEV, potvrzených řadou testů nezávislých odborných magazínů, byly ještě sníženy u vozidel s motory emisní specifikace Euro VI! Klesla též spotřeba přídavného činidla AdBlue. Vlastní hmotnost celého systému Euro VI je na takové hodnotě, která dovoluje označit vozidla za špičku techniky v oboru.
MAN TGL a TGM s novým interiérem pro větší komfort a s ještě lepší ergonomií
Speciální novinkou na letošní výstavě IAA jsou nová vozidla modelových řad MAN TGL a TGM vybavená nejen motory Euro VI, ale též zcela novým interiérem. Leštěné hliníkové doplňky, příjemný plast a saténově chromované ovládání dveří, to vše přispívá k prémiovému vzhledu příslušnosti k rodině vozidel TG. Nová přístrojová deska je velmi přehledná, všechny indikátory a ovladače jsou lehce dostupné. Systém klimatizace a topení dostal nové ovládací prvky a velký informační displej. Řada volitelných ovladačů dostala nové zpracování včetně podsvícení, které přispívá k rychlému rozpoznání a bezpečnému ovládání za šera či snížené viditelnosti. Celá řada odkládacích prostor poskytuje dostatek komfortu také v tomto směru. Na centrální konzoli jsou umístěny dvě odkládací poličky s pogumovanými dny, konstruované s ohledem na velikost běžně a často odkládaných předmětů. Prostor na odložení brýlí, který je situován pod autorádio, je doplněn držákem propisky a opatřen zavírací klapkou. Jako doplňkovou výbavu lze zvolit další odkládací prostor umístěný ve dveřních výplních pod loketní opěrkou. Inovativní, automatický systém klimatizace se stará o to, aby řidič a posádka mohla využívat předem nastavené a průběžně řízené mikroklima v kabině vozu. Ventilační systém vozu byl upraven tak, aby proud vzduchu neobtěžoval, stejně jako doprovodný šum nerozptyloval pozornost. Rozvodný systém vzduchu byl optimalizován s ohledem na předcházení únavy řidiče a posádky.
Lev na přídi – MAN vozidla s nových výrobkovým logem
Společně s představením nových vozidel rodiny TG na IAA 2012 společnost MAN Truck & Bus zmodernizovala také vizuální identitu své značky. Fanoušci a zákazníci značky okamžitě zaznamenají přepracování výrobkového loga – po léta bylo výrobkové logo tvořeno trojicí známých písmen, pod nimž byl vyobrazen lev. Přepracováním tohoto loga MAN reflektuje dynamiku globálního vývoje a mezinárodní výzvy výrobce nákladních vozidel. MAN akcentuje identifikaci efektivity, služeb zákazníkům a nadšení – hodnoty, na nichž stojí jeho značka. Orientace na symbol lva, znamení tradice a síly společnosti MAN Truck & Bus, představuje novou éru výrobků automobilky. Vyjmutí lva z rámečku a jeho umístění na prominentní pozici nad vlastní jméno značky je zlomovým okamžikem. Lev zobrazený s větší dávkou dynamiky má nyní svoje místo v exkluzívní chromované liště. Samotný název značky také profituje z proběhlých změn. Poněkud zvětšené písmo umístěné do středu čelního panelu kabiny je nyní více viditelné. Nové logo bude umístěno na každé vozidlo MAN.
Nejlepší praxe – nový MAN Lion’s Coach EfficientLine
MAN pokračuje v úspěšném projektu TGX EfficientLine rozšířením také na modelovou řadu autokarů – premiéru na IAA 2012 má autokar MAN Lion‘s Coach EfficientLine. Autokar nabízí pasažérům exkluzívní komfort cestování a maximum bezpečnosti při výrazné optimalizaci spotřeby pohonných hmot. Perfektní kombinace efektivní technologie, školení řidičů a vybraných servisních služeb – to je recept na úspěch vozidel MAN Lion’s Coach EfficientLine. Autokar je vybaven nejefektivnějších hnacím traktem MAN: motorem MAN D2676 (440 k), automatizovanou převodovkou MAN TipMatic® coach a hypoidní hnací nápravou. Hliníkové ráfky kol, pneumatiky s nízkým valivým odporem a sytém kontroly tlaku v pneumatikách rovněž přispívají k nízké spotřebě pohonných hmot. V ceně vozidla je zakomponované školení MAN ProfiDrive® se zaměřením na správné ovládání všech systémů autokaru a na spotřebu pohonných hmot. Prodloužená záruka na hnací trakt u vozidel MAN Lion’s Coach rovněž snižuje koeficient TCO.
Dvojrole v prémiovém segmentu – nový NEOPLAN Jetliner
Speciální novinka IAA 2012 pochází z nabídky autokarů NEOPLAN. Jetliner je nový prémiový autobus s určením do městského i zájezdového provozu. Vozidlo kombinuje skvělý komfort autokaru a rozsáhlý zavazadlový prostor s excelentními jízdními charakteristikami a velmi komfortními materiály použitými v interiéru. Výška podlahy 1070 mm předurčuje autobus k dvojí roli co se týká jeho provozního nasazení.
Program efektivní dopravy MAN Truck & Bus
Objem dopravy na evropských silnicích neustále roste. Současně však v důsledku ubývání zdrojů energie je doprava stále dražší. MAN Truck & Bus jako jeden z předních výrobců autobusů a nákladních vozidel výraznou mírou přispívá k neustálému zlepšování efektivity dopravy. MAN nabízí komplexní program snižování celkových nákladů z vlastnictví vozidla. Efektivita dopravy – zahrnující technologii, servis, náklady na řidiče a další expertizy – chrání životní prostředí a je přidanou hodnotou pro naše zákazníky.