Truck & Business » Archiv 2006 - 2012 » Magnum vozí formule 1
(z TZ Renault Trucks) Závodní tým ING Renault F1 získal šestnáct vozidel Renault Magnum 500k nové generace, která budou zajišťovat logistickou podporu a přispívat k propagaci francouzského týmu během závodů Grand Prix F1. Tyto tahače jsou první...
(z TZ Renault Trucks) Závodní tým ING Renault F1 získal šestnáct vozidel Renault Magnum 500k nové generace, která budou zajišťovat logistickou podporu a přispívat k propagaci francouzského týmu během závodů Grand Prix F1.
Tyto tahače jsou první z nově dodávané řady. Jedná se o plně vybavená vozidla se spojlery, hliníkovými koly a kompletními návěsy. Poslední vlna dodávek proběhla v polovině srpna před evropskou Grand Prix ve španělské Valencii, kde prezident Renault Trucks Stefano Chmielewski (na foto třetí zleva, klikni na větší formát dole) předal klíčky řediteli francouzského týmu F. Briatoremu.
„Rozvíjíme tutéž prestiž značky a tutéž filozofii dokonalosti,“ říká Jean-Pierre Raymond, manažer bezpečnosti a logistiky týmu. „Tyto tahače jsou unikátní. Přepravují citlivé drahé přístroje a zároveň slouží jako skvělé reklamní nosiče. Pro tým ING Renault F1 je tento druh vozidla nepostradatelný, neboť chrání naše zařízení a know-how našich konstruktérů. Je naprosto nezbytné, abychom toto partnerství i nadále udržovali na dobré úrovni, protože prospěch z něj máme všichni!“
Tahače týmu, které jsou určeny pro paddocky, ročně najezdí zhruba 15 000 km, vozy využívané v doplňkových reklamních akcích pak přibližně 40 000 km. Stálou využitelnost vozového parku zajišťují servisy sítě Renault Trucks, jejíž technici jsou vždy připraveni zasáhnout. „Víme, že se na ně můžeme kdykoli spolehnout,“ dodává Jean-Pierre Raymond.
Část vozového parku slouží k přepravě monopostů, podvozků a náhradních dílů karosérií, motorů (asi deseti) a motorových dílů. Všechna tato zařízení jsou přepravována v optimálních podmínkách, chráněná plachtovinou, sítěmi, kryty, pouzdry, kufry, na míru vyrobenými obaly - to vše v barvách týmu. Další tahače převážejí potřeby pro vztyčení stánků nebo mohou poskytovat technickou podporu, zázemí týmu, kanceláře nebo sloužit pro zajišťování stravování během závodních víkendů.
Christian Blum, manažer odpovědný za zařízení pro závodiště týmu ING Renault F1, prohlašuje: „Jízdní komfort, bezpečnost řidiče i zařízení a hladký chod motoru jsou důvody, proč je nový Magnum dokonalým podpůrným vozem F1. Letos má k tomu všemu ještě futurističtější design, a co je nejdůležitější, vyznačuje se výjimečnou spolehlivostí. S postupující sezónou a přibývajícími závody se musí veškeré vybavení dostat v pravý okamžik do cílové destinace. Bez tahačů není Grand Prix!“
Christian Blum, vynikající technik s patnáctiletou zkušeností s Grand Prix, uvádí příklad, jak tahače působí na své okolí: „Lidé troubí na pozdrav a radostně na nás mávají. Celníci si zvykli nás pozdržet, aby si mohli dobře prohlédnout náš náklad, to vše v příjemné a přátelské atmosféře.“
Na výjezdu z montážní linky v Bourg-en-Bresse ještě tahače týmu ING Renault F1 nemají spojlery. Nejprve jsou natřeny barvami francouzského týmu (modře a žlutě) a barvami jeho partnera ING (modře, bíle a oranžově); jedná se o speciální barvy uvedené v katalogu Renault Trucks pro „Renault F1“. Poté jsou opatřeny zadními a vrchními spojlery, které jim propůjčují jejich charakteristický aerodynamický vzhled. Na závěr prochází všech 16 tahačů přísnou kontrolou kvality.
Kupříkladu technické spojení mezi podvozkem a návěsem musí být dokonalé a nesmí po připojení docházet k žádným interferencím. Z toho důvodu byly brzdy přívěsu přesunuty na druhou stranu točnice. Celý postup je sledován technickým týmem, v němž jsou zastoupeni jak technici závodu v Bourg-en-Bresse, tak i týmu ING Renault F1, kteří pak ve zdejším závodě stráví den prováděním zkoušek.
Na konci své kariéry v závodech F1 se tahače Magnum vracejí zpátky do běžného provozu… pro klasickou dálkovou přepravu, s původním podvozkem a speciálními spojlery. Odstraňují se pouze loga a specifická označení týmu. Poptávka po těchto jedinečných vozidlech je velmi vysoká a jejich vzhled přináší novému zákazníkovi, který často bývá nadšencem pro motorové sporty, přidanou hodnotu.