Ledčická pískovna hostila MAN in Motion 2008  |  Archiv 2006 - 2012  |  Truck & Business

     
 

Truck & Business » Archiv 2006 - 2012 » Ledčická pískovna hostila MAN in Motion 2008

Ledčická pískovna hostila MAN in Motion 2008

 
image751

pátek, 20. června 2008

Ideálním zkušebním polygonem pro nákladní automobily a tahače značky MAN se v pátek 20. června stala pískovna Ledčice u dálnice D8 v okrese Mělník. Společnost MAN užitková vozidla Česká republika vybrala pro přehlídku 23 vozidel reprezentujících...

 
Ideálním zkušebním polygonem pro nákladní automobily a tahače značky MAN se v pátek 20. června stala pískovna Ledčice u dálnice D8 v okrese Mělník. Společnost MAN užitková vozidla Česká republika vybrala pro přehlídku 23 vozidel reprezentujících průřez její nabídkou, přičemž všechna byla k dispozici pro krátké testovací jízdy.

Zájemci z řad zákazníků, obchodních partnerů a odborných novinářů si mohli vozy vyzkoušet na dvou okruzích: v samotné pískovně je situován terénní okruh, kde lze připravit podmínky podobné provozu na stavbách, v lomech a podobných lokalitách, zatímco na přilehlém silničním okruhu lze dobře vyzkoušet jízdní vlastnosti nákladních vozidel i tahačů v běžném provozu.

Zájem mezi účastníky přehlídky vzbudila zejména těžká řada TGS, která je odvozena od převáženě silniční varianty TGX. Nabídka modelů TGS je velmi pestrá a zahrnuje prakticky všechny možné kombinace pohonů hnacích a hnaných náprav. Jde tak o standardní provedení 4x2, 4x4, 6x4 a 6x6 a dále pak speciální pohony 6x4 s hnací první a poslední nápravou (při použití vložené tlačené nápravy), popřípadě s hnací první a druhou nápravou (při použití vlečené nápravy). Manévrovatelnost těchto třínápravových podvozků je s ohledem na možnost použití tažené či vlečené nápravy jako řiditelné téměř srovnatelná s dvounápravovým podvozkem.

Vozy MAN mají také k dispozici unikátní systém hydrostatického pohonu kol jedné nápravy HydroDrive, který je funkční až do rychlosti 30 km/h. Při deaktivaci tento systém nepůsobí žádné energetické ztráty a náprava se chová jako hnaná, nikoli hnací. Systém lze aktivovat až do rychlosti 26 km/h ručně, zatímco při dosažení rychlosti 30 km/h se deaktivuje automaticky sám. Lze jej přitom využívat jak pro jízdu vpřed, tak i vzad. Společně s motorovou brzdou jsou pak vozidlo nebo souprava lépe ovladatelné a bezpečnější při zdolávání dlouhých sjezdů, a to i na kluzkém povrchu. Hydrostatický pohon lze dodat i pro vozidla s klasickým pohonem 8x4, která se tak změní na 8x6 a mohou zdolávat i velmi obtížný terén. Účastníci přehlídky uvítali právě možnost porovnat vlastnosti vozů s hydrostatickým pohonem jedné nápravy s klasickými hnacími systémy.

Obě modelové řady MAN TGX a TGS získaly titul Truck of the Year 2008 a společnost Man Nutzfahrzeuge se tak stala prvním výrobcem, který získal toto ocenění celkově posedmé.


 
image752image753image754image755
 
 
 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@truck-business.cz