KAMPAŇ ZA ZLEPŠENÍ REPUTACE KAMIONŮ  |  Archiv 2006 - 2012  |  Truck & Business

     
 

Truck & Business » Archiv 2006 - 2012 » KAMPAŇ ZA ZLEPŠENÍ REPUTACE KAMIONŮ

KAMPAŇ ZA ZLEPŠENÍ REPUTACE KAMIONŮ

 
image22

pátek, 14. dubna 2006

Devět z deseti Čechů si podle průzkumu agentury STEM/MARK myslí, že kamiony jsou na silnicích zlo. Podle dotazovaných výrazně zatěžují dopravu a měly by se omezit. Sdružení dopravců Česmad Bohemia chce jejich reputaci zlepšit kampaní. „Horší už to...

 
Devět z deseti Čechů si podle průzkumu agentury STEM/MARK myslí, že kamiony jsou na silnicích zlo. Podle dotazovaných výrazně zatěžují dopravu a měly by se omezit. Sdružení dopravců Česmad Bohemia chce jejich reputaci zlepšit kampaní. „Horší už to být nemůže," říká k náladám ve společnosti obchodní ředitel agentury Tomáš Raiter. Sdružení dopravců Česmad Bohemia se rozhodlo zaplatit si billboardovou kampaň. „Chceme oslovit normální řidiče, ale i politiky, kteří často používají kamiony jako strašáka nebo dobrý volební tah," říká tajemník Česmadu Martin Špryňar. Česmad chce lidem vyvrátit řadu věcí: že nákladní auta devastují silnice, způsobují stále více nehod, špiní vzduch, že jejich řidiči jsou bezohlední.

Kamionů po vstupu do Unie skutečně o pětinu přibylo. Měsíčně zemí projede osm set tisíc těžkých vozů, uvádí ministerstvo dopravy. Pokud v Nošovicích vyroste automobilka Hyundai, v okolí projede tisícovka kamionů měsíčně. Ekonomiku táhne hlavně vývoz, a bude-li to pokračovat, počet kamionů každoročně poroste o pět procent. „Pokud poroste obchod, musí zboží někdo vozit," říká prezident sdružení Česmad Vladimír Starosta. „Naše kamiony vozí zboží, které pak lidé jezdí nakupovat do obchodních center," dodává. Starosta přitom odmítá i vžitý názor, že by kamiony mohla nahradit železnice. "Známý automobilový závodník Ari Vatanen, nyní evropský poslanec, nedávno upozornil na to, že vlaky silnicím neulehčí," doplňuje Špryňar. I kdyby teoreticky zvedly železnice svou kapacitu o polovinu, nákladní doprava na silnici by podle Vatanena klesla jen o tři procenta. Starosta přiznává, že mezi řidiči jsou tací, kteří by kamion vůbec řídit neměli. "Je to ale i otázka pro policii a školy. Už dlouho se snažíme najít školu, která by vychovávala řidiče. Dopravci prostě nemají kde hledat kvalitní lidi," říká Starosta. Billboardová kampaň chce také vyvrátit názor, že kamiony jsou neekologické. Průměrné stáří tahačů je v Česku osm až devět let a vozový park je tak o pět let mladší než u osobních vozidel.


 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@truck-business.cz