Truck & Business » Archiv 2006 - 2012 » Jaký bude automobil příštího desetiletí?
62. mezinárodní autosalon IAA přilákal do Frankfurtu pod heslem „podívej se čím budeš jezdit zítra“ více než 1000 vystavovatelů ze 40 zemí světa. Patříl sice převážně osobním vozidlům, nicméně z hlediska poodhalení dalšího vývoje jednotlivých...
62. mezinárodní autosalon IAA přilákal do Frankfurtu pod heslem „podívej se čím budeš jezdit zítra“ více než 1000 vystavovatelů ze 40 zemí světa. Patříl sice převážně osobním vozidlům, nicméně z hlediska poodhalení dalšího vývoje jednotlivých konstrukčních skupin automobilu, bez ohledu na jeho velikost, hraje klíčovou roli.
Jak důležitým místem pro inspiraci je IAA, mohou potvrdit desítky techniků zejména ze zemí Dálného východu – Japonsko nevyjímaje, jimž sloužil v nedávné minulosti frankfurtský autosalon jako nenahraditelné „informační centrum“. Pamětníkům jistě nevymizí z očí desítky zvídavých čiperných „návštěvníků“ drobných postav, kteří s metrem v ruce a fotoaparáty přes rameno obcházely expozice specializovaných evropských firem.
Jejich cílem bylo získat jasnou představu nejen o zamýšlených koncepcích, ale i o nabídce specializovaných firem zabývajících se výrobou podvozkových komponentů, převodných ústrojí, sedadel na dalších montážních celků. Experti ze země vycházejícího slunce chtěli tehdy jen „přizpůsobit“ své výrobky vkusu a potřebám Evropanů. A dnes? Jsou to právě Japonci, kteří udávají směr vývoje vozidel v oblasti ekologie, pojmu skloňovaném ve všech pádech význačnými politiky, ekonomy a v neposlední řadě i světovými výrobci motorových vozidel.
Takový byl i letošní „zelený“ Frankfurt. Téma CO2 se objevilo v projevu každé význačné osobnosti, která tak chtěla odborné i laické veřejnosti naznačit trend vývoje motorových vozidel. Tedy žádné závratné výkony, nýbrž hybridy, plynový pohon, úsporné systémy snižující spotřebu a emise na hodnoty, o nichž se technikům před deseti lety ani nezdálo.
Více se dočtete v magazínu T & B č. 4/2007