Jak vzniká super truck
úterý, 2. srpna 2011
Jeremy Singley není konstruktér. Ve skutečnosti ani konstruktérem být nechce. Nicméně díky softwaru společnosti Dassault Systèmes (DS) SolidWorks ani nepotřebuje být konstruktérem, aby mohl vytvářet mimořádně aerodynamicky zdařilé návrhy tahače...
Jeremy Singley není konstruktér. Ve skutečnosti ani konstruktérem být nechce. Nicméně díky softwaru společnosti Dassault Systèmes (DS) SolidWorks ani nepotřebuje být konstruktérem, aby mohl vytvářet mimořádně aerodynamicky zdařilé návrhy tahače vyvíjeného s ostatními členy komunity uživatelů SolidWorks. Singley, majitel společnosti Jeremy Singley Industrial Design, navrhuje sadu nadstaveb, které zajistí aerodynamičtější tvar tahačů vedoucí k nižší spotřebě paliva.
Softwaru SolidWorks CAD a SolidWorks Flow Simulation využívá k experimentování s novými tvary a k testování praktické mechaniky svých návrhů, aby i při hladším průchodu vzduchem stále umožňovaly hladké zatáčení a manévrování. Singley, designér s uměleckým nadáním, spoléhá na to, že mu software SolidWorks nabídne možnost pohledu na věc z pozice konstruktéra, aby mohl své návrhy dále vylepšovat. K přetváření svých nápadů – od samotného vzniku až po výrobu – využívá 3D modely těles softwaru SolidWorks, protože ve 3D prostoru se mu lépe přemýšlí a inovuje.
„Vždy jsem byl praktik pracující ve 3D. Ruční 2D náčrty rovnou přeskakuji. Byl jsem zvyklý přijít přímo do dílny a skládat fyzické modely z dřevěných zbytků. Nyní se dřevěných pilin nadýchám mnohem méně,“ dodal Singley. „Dávám přednost softwaru SolidWorks, protože je intuitivní a má vlastní inteligenci. SolidWorks obvykle automaticky odstraní vaše chyby, nebo přinejmenším poskytne jasné vodítko, co je třeba napravit. A to se mi líbí.“