Bojiště dnešních dnů se mění a po nejrůznějších bezpilotních letounech či různých robotických systémech, které slouží například ke zneškodnění nástražných výbušných systémů se zdá, že se velkých inovací dočkají také obyčejné náklaďáky, a pokud se...
Bojiště dnešních dnů se mění a po nejrůznějších bezpilotních letounech či různých robotických systémech, které slouží například ke zneškodnění nástražných výbušných systémů se zdá, že se velkých inovací dočkají také obyčejné náklaďáky, a pokud se nad tím zamyslíme, přijde nám to naprosto logické. Zatímco bojové jednotky počítají s případným útokem, a jsou před ním dobře chráněny, o nákladních konvojích sloužících k zásobování vojska se totéž stoprocentně říct nedá. Nákláďák s proviantem jednoduše není a nikdy nebude totéž, co obrněný trasportér či tank.
Velkou výhodou proto může být, když k zásobování budou sloužit „bezpilotní“ automobily. Mezeru na trhu si velmi dobře uvědomili ve společnosti Lockheed Martin. A její vývojáři našli překvapivě inspiraci tam, kde by to asi nikoho nenapadlo, tedy u firmy Apple – přesněji u jejího iPhonu. Odtud tedy označení iTruck. Pro inovativní náklaďak mají přitom být v přeneseném významu typické stejné atributy, jako pro populární mobilní telefon. A jde doslova o inteligenci, felxibilitu a o uživatelsky přívětivé, jednoduché i rychlé ovládání. To vše navíc za přijatelnou cenu.
Generál Stephen Farmen nedávno na konferenci ve Virginii nicméně uvedl, že „taktické kolové vozidlo“, jak iTruck nazval, si bude muset počkat, až přijde v US Army na řadu další vlna obměny vozového parku. A i když výrobce svůj výrobek prezentuje jako levný, generál si představuje, že se konečná cena ještě sníží. Práce na vývoji u Lockheed Martin i nadále pokračují a probíhají například testy za různých klimatických podmínek. Je možné, že některé části technologie se jednou stanou součástí různých civilních řešení…