Vždy po Vašem boku, tak znělo hlavní téma expozice značky Isuzu Motors na prosincovém autosalonu v Tokiu. Toto heslo je vyjádřením postavení značky Isuzu v minulosti, dnes i jejích plánů do budoucna.
Velkým překvapením a hlavním lákadlem expozice...
Vždy po Vašem boku, tak znělo hlavní téma expozice značky Isuzu Motors na prosincovém autosalonu v Tokiu. Toto heslo je vyjádřením postavení značky Isuzu v minulosti, dnes i jejích plánů do budoucna.
Velkým překvapením a hlavním lákadlem expozice Isuzu v Tokiu byla bezpochyby vysoce inovativní designová studie tahače budoucnosti Isuzu T-Next. „Tento model představuje naší vizi tahače budoucnosti. Jedná se o koncept, který spojuje vysokou úroveň bezpečnosti a vynikající aerodynamické vlastnosti pro výkonnou logistiku budoucnosti,“ řekl prezident Isuzu Motors Susumu Hosoi.
Emotivní vzhled
T-Next je předobrazem budoucích technologií přinášejících vynikající bezpečnost, ekonomiku provozu i ohleduplnost k životnímu prostředí. Exteriér tahače je charakteristický čistým, solidním a současně emotivním vzhledem, který ovšem již na první pohled prozrazuje příbuznost ke značce. Kromě pokročilé aerodynamiky se konstruktéři soustředili na interiér. Nejmodernější multifunkční zařízení jsou soustředěna uprostřed přístrojového panelu a i sedadlo řidiče je situováno doprostřed vozidla. Tato koncepce by měla přispět především k ideálnímu výhledu řidiče, jako i k lepší variabilitě a funkčnosti interiéru. Navzdory velmi inovativnímu pojetí interiéru je uspořádání odpočinkové části kabiny nadále velmi praktické a reálné. Během zastávky může být volant z důvodu úspory prostoru zasunut do kruhové části s kontrolními ukazateli. Ovládání všech zařízení je realizováno buďto prostřednictvím hlasových příkazů, nebo dotykové obrazovky ve středu volantu.
Blízkou budoucnost reprezentoval také hybridní nákladní automobil Isuzu Elf Plug-in Hybrid, který vychází ze současné modelové řady Elf, která je japonskou verzí u nás nabízeného Isuzu řady N. Zajímavostí tohoto modelu je právě hybridní systém, který ve srovnání s obdobnými technologiemi v segmentu nákladní dopravy nabízí nadstandardní výkon i možnosti. Hybridní systém totiž umožňuje i ryze elektrický provoz, který je charakteristický nulovými emisemi a jen minimální úrovní hluku. Elf Plug-in Hybrid dokáže na ryze elektrický režim ujet až 40 km, což je zajímavé v městském provozu. Mimo město pak může vůz pokračovat v hybridním režimu. Hnací soustava využívá rekuperace energie během brzdění, což znamená, že při brzdění dochází k přeměně jinak ztrátové energie na elektrický proud, který dobíjí akumulátory. Soustava ovšem dovoluje i připojení na standardní elektrickou síť a tudíž i přímé nabíjení akumulátorů.
Dění okolo vozidla
Isuzu v Tokiu prezentovalo také svůj pokročilý bezpečnostní systém VAT (View Assist Technology), který prostřednictvím vysoce přesných radarových vln a senzorů zobrazuje překážky na silnici. Včasné rozpoznání překážky pomáhá řidiči zareagovat a zabránit tak potenciální nehodě. Důležitým doplňkem tahačů Giga je elektronický stabilizační systém IESC. V Tokiu byl představen také monitorovací systém, který využívá čtyř kamer (vpředu, vzadu, na levé a pravě straně), které zprostředkovávají obraz o dění kolem celého vozidla. Tento systém je zvlášť užitečný při sledování nastupování či vystupování cestujících z autobusu i jako prevence nehod s účastníky provozu nacházejícími se bezprostředně vedle zatáčejícího vozidla.
V letošním roce oslavil své 10. výročí pokročilý informační systém Isuzu Mimamori-kun. Jedná se o satelitní monitoring vozového parku, který v současné době využívá v Japonsku kolem 45 tisíc vozidel. Tento systém se mimořádně osvědčil při organizaci dopravy po těžkém zemětřesení, které Japonsko postihlo v první polovině března loňského roku.
Světovou premiéru si v Tokiu odbyl také hybridní autobus Erga Hybrid. Tento model využívá paralelní hybridní systém sestávající ze vznětového motoru, elektromotoru a vysokokapacitních lithium-iontových baterií. Tento hybridní systém byl navržen pro využití na pevně stanovených trasách, které jsou charakteristické častým rozjížděním a zastavováním. Při rozjezdu, kdy se obvykle spotřebuje nadprůměrně množství paliva, vypomáhá elektromotor, který pro změnu právě v tomto režimu disponuje nejvyšším točivým momentem. Při zpomalování zase soustava využívá rekuperace energie. Autobus Erga Hybrid je mimořádně ohleduplný k životnímu prostředí a umožňuje velmi snadný a efektivní provoz.