Inovovaný PACCAR MX pro DAF
pátek, 3. června 2011
DAF inovoval motor Paccar MX o objemu téměř 12,9 litrů, pohonná jednotka je díky tomu úspornější. Nové písty, optimalizované vstřikování paliva i sestava výfukového potrubí zajišťují podstatně nižší spotřebu i nižší emise CO2. Tato vylepšení...
DAF inovoval motor Paccar MX o objemu téměř 12,9 litrů, pohonná jednotka je díky tomu úspornější. Nové písty, optimalizované vstřikování paliva i sestava výfukového potrubí zajišťují podstatně nižší spotřebu i nižší emise CO2. Tato vylepšení zapadají do souboru řešení DAF Advanced Transport Efficiency (pokročilá efektivnost dopravy, ATe), která mají za cíl zvýšení výkonu přepravy při snížení nákladů a dopadu na životní prostředí.
Motor Paccar MX o zdvihovém objemu 12,9 litru se montuje do modelů
DAF CF85 a XF105. Svou oblibu získal zejména díky vysoké spolehlivosti a velkému výkonu.
Při další optimalizaci parametrů pohonných jednotek se společnost DAF zaměřila na ta opatření, která mají význam zejména při částečném zatížení motoru. V režimu částečného zatížení přitom nákladní vozidla pracují ve více než osmdesáti procentech svého provozu. Výkonové verze motoru Paccar MX 265 kW/360 k, 300 kW/410 k a 340 kW/460 k mají nové písty, které mají lepší tepelné vlastnosti a vyžadují méně chlazení. To znamená, že pro stejnou účinnost postačí menší olejové čerpadlo, a tím se sníží ztráty třením. Zároveň bylo optimalizováno časování vstřiku a řídicí jednotka motoru. Společnost DAF je v oboru nákladních vozidel prvním výrobcem, který použil tepelné kryty nejen na turbodmychadlo, ale i na sestavu výfukového potrubí. Výsledkem toho je ještě lepší hospodaření se vzduchem. Tím dochází ke zvýšení účinnosti turbodmychadla a zároveň k lepšímu spalování. Výsledkem těchto zdokonalení motoru PACCAR MX je v závislosti na aplikaci až o 3 % nižší spotřeba paliva a emise CO2.