Incoma GfK k situaci v silniční autodopravě  |  Archiv 2006 - 2012  |  Truck & Business

     
 

Truck & Business » Archiv 2006 - 2012 » Incoma GfK k situaci v silniční autodopravě

Incoma GfK k situaci v silniční autodopravě

 
image618

pátek, 13. srpna 2010

Objem silniční nákladní dopravy, stejně jako prodej vozů kategorie N2 a N3, silně závisí na kondici ekonomiky. V uplynulých letech pod vlivem ekonomické recese došlo k poměrně dramatickému poklesu prodeje nových užitkových vozů, stejně jako k...

 

Objem silniční nákladní dopravy, stejně jako prodej vozů kategorie N2 a N3, silně závisí na kondici ekonomiky. V uplynulých letech pod vlivem ekonomické recese došlo k poměrně dramatickému poklesu prodeje nových užitkových vozů, stejně jako k poklesu výkonů silniční nákladní dopravy.

V polovině roku 2010 se dle aktuální analýzy provedené společností INCOMA GfK mezi více než 1000 dopravci v České republice začíná situace měnit k lepšímu, co se týká výkonů. Téměř 20% firem udává rostoucí zájem o spediční služby a rostoucí obrat i průběžný hospodářský výsledek. V kontextu s oživující se poptávkou se vyvíjí i postoj dopravních firem vůči ekologickým aspektům silniční dopravy – téměř polovina firem udává, že je pro jejich image důležité se chovat ekologicky, a další pětina připouští, že se musejí soustředit na ekologické chování kvůli požadavku svých zákazníků.

Trh nákladních vozidel: blýskání na časy
Trh nákladních automobilů se v ČR prudce propadl, když podle údajů Svazu dovozců automobilů poklesl o více než 50% oproti roku 2007, měřeno počtem prodejů v období leden až červenec příslušného roku. Potvrzuje tak svůj cyklický charakter, silně závislý na kondici ekonomiky a zejména na očekávání a důvěře v ekonomický růst.

Dle výsledků aktuální analýzy Trucks & Vans 2010 se situace začíná obracet k lepšímu, což jistě potěší nejen importéry nákladních vozů, ale i výrobce a dovozce návěsů, pneumatik a dalších výrobků spojených s odvětvími, v nichž jsou nákladní a užitkové vozy s celkovou hmotností nad 3,5 t využívány. Téměř 2/3 firem z těchto odvětví již považují situaci za stabilizovanou a neočekávají, že by v dalších třech letech docházelo k redukci jejich vozovách parků. Naopak více než 20% firem předpokládá, že budou své vozové parky rozšiřovat a obnovovat, 5% firem dokonce předpokládá růst parku o více než 20%.

Analýza potvrdila, že nejvíce byly v nedávných letech zasaženy firmy střední velikosti, provozující flotilu mezi 6 a 10 vozy – u těchto firem je i nadále očekávání nejméně optimistické.

Ilustrační foto

 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@truck-business.cz