Truck & Business » Archiv 2006 - 2012 » HYBRIDNÍ SOLARIS
Alternativní pohony nacházejí uplatnění zejména v městských lokalitách a všude tam, kde je znečišťování prostředí výfukovými plyny motorových vozidel nepřijatelné. Kromě rozvážkových vozidel začínají ekologické alternativní pohony pronikat i do...
Alternativní pohony nacházejí uplatnění zejména v městských lokalitách a všude tam, kde je znečišťování prostředí výfukovými plyny motorových vozidel nepřijatelné. Kromě rozvážkových vozidel začínají ekologické alternativní pohony pronikat i do velkých nákladních vozidel a autobusů. Pro švýcarskou dopravní společnost připravil polský výrobce Solaris hybridní vozidlo, jehož základem je typ Urbino 18. Autobus je podle specifikace vybaven sedadly až pro 53 pasažérů. Vozidlo vnějších rozměrů 18,00 x 2,55 x 3,23 m je poháněn jednak vznětovým motorem Cummins výkonu 250 kW (340 k) s největším točivým momentem 1500 N.m/1200 1/min, jednak systémem pohonných elektromotorů GM Allison sestávajícím ze dvou modulů (motor-generátor). Hmotnost akumulátorových baterií (NiMH) s předpokládanou životností šest let dosahuje 417 kg. Všechny tři nápravy (přední s nezávislým zavěšením kol) pocházejí od firmy ZF. Objem palivových nádrží je 250 l (nafta) a 40 l (AdBlue).