Hybrid Renault pro svoz odpadu
středa, 27. srpna 2008
Podle smlouvy mezi společnostmi Renault Trucks, SITA (Suez Environnement) a městem Lyon bude od října 2008 v lyonské aglomeraci zajištěn svoz komunálního odpadu vozidly s hybridním motorem. Bude jím Renault Premium Distribution Hybrys Tech....
Podle smlouvy mezi společnostmi Renault Trucks, SITA (Suez Environnement) a městem Lyon bude od října 2008 v lyonské aglomeraci zajištěn svoz komunálního odpadu vozidly s hybridním motorem. Bude jím Renault Premium Distribution Hybrys Tech.
Vozidlo vybavené hybridním motorem, který zaručuje sám o sobě snížení emisí CO2 o celých 20%, bude též disponovat náhradním akumulátorem, určeným k napájení nástavby. Dobíjení akumulátoru probíhá ve fázi zpomalení a brzdění vozidla. Provoz nástavby není tudíž závislý pouze na motoru. Celková úspora pohonných hmot a tedy i emisí dosáhne až k 30%.
Kinetická energie vozidla během brzdění nebo zpomalování je transformována v elektřinu. Elektřina uchovávaná v akumulátoru umístěném v rozvoru napájí motor MDS (Motor Drive System), který zajišťuje rozjezd vozidla, napájení jeho elektrických funkcí a pohon až do výše 20km/h. Vznětový motor je tudíž využíván pouze ve fázích nejnižší spotřeby, tzn. během jízdy. Z pohledu emisí hybridní technologie umožňuje také znatelné snížení hluku vzhledem k využití elektrického motoru.
Za výše uvedených podmínek je hybridní technologie prokazatelně uzpůsobena rannímu i nočnímu provozu ve městě, kdy se nepřetržitě střídají fáze zrychlování a zpomalování. Z těchto důvodů byl Premium Distribution Hybrys Tech vyvinut na základě Renaultu Premium Distribution vybaveného vznětový motorem DXi7 a převodovkou Optidriver+.
Hybridní vozidlo je vybaveno pneumatikami Michelin X InCigy XZU3 obzvláště uzpůsobenými pro potřeby městského i mimo městského provozu. Kola z lehkých slitin Alcoa mají speciální povrchovou úpravu.