GOLDHOFER THP/XLE NA SCÉNĚ
čtvrtek, 15. června 2006
Firma Goldhofer svým novým kompaktním systémem typu XLE dále upevnila pozici ve třídě vozidel v nosnostech 25 až 110 tun. Až dosud byla tato kategorie pokryta klasickými kombinovatelnými systémy typu STZ-VL nebo STZ-VH/ET. Stále více však zákazníci...
Firma Goldhofer svým novým kompaktním systémem typu XLE dále upevnila pozici ve třídě vozidel v nosnostech 25 až 110 tun. Až dosud byla tato kategorie pokryta klasickými kombinovatelnými systémy typu STZ-VL nebo STZ-VH/ET. Stále více však zákazníci požadovali lehčí, kompaktnější a ještě jednodušeji ovladatelný systém. Nový typ XLE je charakteristický kompaktní konstrukcí, významně nízkou vlastní hmotností, vysokým zatížením náprav, extrémní možností roztažení, stejně tak hlubokou a širokou bagrovou prohlubní v podvozku.
Při vývoji byl kladen velký důraz na použití osvědčených spolehlivých komponentů, jako jsou výkyvné nápravy s vyrovnáváním +/- 300 mm. Podvozky, bagrové lože a „labutí krk“ jsou nově koncipovány na co možná nejkratší délku, aby byla zachována co největší možná ložná plocha u celé soupravy.
Kompaktní „labutí krk“ je vybaven novým dvouokruhovým řízením, které přispívá k ještě snadnější ovladatelnosti a většímu bezpečí. Nový typ vozidla je tvořen ze dvou až osmi náprav. Vpředu jsou přitom k dispozici jedno-, dvou- nebo třínápravové plošinové podvozky. Zadní kompaktní dvou- a třínápravové podvozky se nabízejí v šířkách vozidla 2550 nebo 2750 mm, čtyř- a pětinápravové podvozky nabízejí šířky vozidla 2750, 2850 a 3000 mm. Spojovací tyče řízení k přestavění řízení u kombinací jsou shora lehce přístupné. Průchozí, až 950 mm široká bagrová prohlubeň umožňuje hluboké ukládání velkých bagrových ramen. K hospodárné a flexibilní přepravě rozličného převáženého zboží jsou k dispozici různá nakládací lože o nosnostech převyšujících 100 tun, stejně tak jsou nabízena nově vyvinutá bagrová lože s extrémně roztažitelnou délkou při nízké vlastní hmotnosti. Tento systém roztažení, nabízený pouze firmou Goldhofer, poskytuje přepravcům celkovou velmi krátkou délku soupravy při jízdě bez nákladu, avšak s možností extrémně dlouhé roztažené ložné plochy v hlubině.