Elektronika odhaluje nekompetentnost studie  |  Archiv 2006 - 2012  |  Truck & Business

     
 

Truck & Business » Archiv 2006 - 2012 » Elektronika odhaluje nekompetentnost studie

Elektronika odhaluje nekompetentnost studie

 
image207

středa, 20. srpna 2008

Sdružení dopravců Česmad Bohemia vydalo tiskové prohlášení, ve kterém vyvrací závěry studie vypracované ČVUT na objednávku náměstka ministra dopravy Šlégra. Na příkladu exaktního a nezpochybnitelného údaje elektronického mýtného dokazuje, že závěry...

 

Sdružení dopravců Česmad Bohemia vydalo tiskové prohlášení, ve kterém vyvrací závěry studie vypracované ČVUT na objednávku náměstka ministra dopravy Šlégra. Na příkladu exaktního a nezpochybnitelného údaje elektronického mýtného dokazuje, že závěry ČVUT jsou zcela mylné a nepravdivé. Současně se Česmad ptá, kolik peněz z kapes daňových poplatníků plyne profesorům ČVUT, kteří tato díla zpracovávají. V prohlášení Česmadu se píše:

Náměstek ministra dopravy Petr Šlégr se ve svých argumentech pro rozšíření zákazů jízd pro kamiony opírá o novou studii ČVUT. Ta má dokazovat, že odstavných parkovišť pro kamiony je dostatek a stačí jen jejich rozšíření. Data z elektronického mýtného systému však hovoří o zcela něčem jiném.

Nyní je na dálnicích k dispozici 1233 volných parkovacích míst. Podle studie ČVUT, kterou si nechal zpracovat náměstek Šlégr, je možné tuto kapacitu bez výrazných stavebních investic zvýšit na 2605. To je však zcela zanedbatelné číslo s porovnáním s daty, která udává elektronický mýtný systém. Každý pátek odpoledne se jen na zpoplatněné síti pohybuje 14 000 vozidel nad 12 tun. Zákaz jízd přitom platí už pro vozidla nad 7,5 tuny, výsledná cifra by proto byla ještě vyšší. „Pokud se nám po dálnicích pohybuje 14 tisíc vozidel, která musí najednou zastavit, kapacita 2605 míst je naprosto směšná. Kde zaparkuje zbývajících 11 395 vozidel?“ ptá se Martin Špryňar, generální tajemník Sdružení automobilových dopravců Česmad Bohemia.

Odborníci z ČVUT a zástupci Strany zelených zřejmě neberou v úvahu rostoucí intenzitu dopravy. Jejich snaha o omezení kamionové dopravy se tak zcela míjí s realitou. „Mám dojem, že náměstek Šlégr si podobnými argumenty pouze snaží přihrát svou politickou polívčičku,“ tvrdí Špryňar. Zástupci Česmadu proto zaslali ministru dopravy Aleši Řebíčkovi dopis, ve kterém požadují odvolání náměstka Šlégra. „Mnohokrát jsem se přesvědčil, že pan Šlégr je naprosto nekompetentní osobou. Byl jsem členem expertní skupiny, která se měla vyjadřovat k zákazům jízd. Sešli jsme se jen třikrát a bez větších výsledků, pan Šlégr v řízení této skupiny zcela selhal. O to víc mě děsí jeho další angažmá v řešení tak zásadní otázky, jakou je rozšíření zákazů jízd,“ vysvětluje Špryňar. 

Česmad se také pozastavuje nad kvalitou studií vypracovaných na ČVUT. Z této dílny vznikl v posledních letech celý soubor studií na zakázku Ministerstva dopravy. „Zajímalo by mne, kolik peněz z kapes daňových poplatníků profesoři z ČVUT za své studie dostali. Tak nekvalitní práce se jen tak nevidí. Například studie o zákazech jízd pro vozidla nad 7,5 tuny, ve které je hlavním argumentem nehodovost vozidel už od 3,5 tuny, je výrazem naprosté absence analytického myšlení,“ dodává Špryňar.

 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@truck-business.cz