Elektromobil na podvozku Avie vzbudil zájem
čtvrtek, 8. července 2010
Letňanská automobilka Avia Ashok Leyland Motors (AALM) registruje první zájemce o elektromobily Smith na podvozku s kabinou Avia. Podle plánu automobilky by první elektrovozy mohly plnit české silnice do dvou let, bude však nutné připravit podpůrný...
Letňanská automobilka Avia Ashok Leyland Motors (AALM) registruje první zájemce o elektromobily Smith na podvozku s kabinou Avia. Podle plánu automobilky by první elektrovozy mohly plnit české silnice do dvou let, bude však nutné připravit podpůrný plán se státní podporou na rozběh projektu po vzoru USA. Do zámoří už během uplynulého roku Avia dodala téměř stovku podvozků.
„V současné chvíli narážíme na nedostatečnou infrastrukturu dobíjecích míst a absenci programu přímé podpory elektrovozidel ze strany státu. Elektromobily jsme přitom v městském provozu úspěšně otestovali a jejich plné nasazení je tedy z technického hlediska možné okamžitě,“ vysvětluje nutnost potřeby zvýšení podpory vozidel na alternativní pohon výkonný ředitel společnosti AALM Marcus Pauels. Podle něj je zapotřebí, aby vláda projekt podpořila dotacemi na nákup těchto vozidel s nulovými emisemi škodlivin podobně jako například autobusy jezdící na stlačený zemní plyn.
Vládní podpora nutná
Elektrovozy Smith na podvozku Avia jsou jediným sériově prodávaným produktem v kategorii nákladních vozidel střední třídy, jejichž technické parametry jsou optimalizované právě pro využití v městských centrech. „Podpora státu je pro zavedení nákladních elektrovozů do běžného provozu ve městech klíčová. Bude nutné zahájit třístranná jednání o podpoře mezi výrobci vozidel, státem a distributory elektrické energie,“ avizuje marketingový manažer AALM Michal Bačkovský a dodává, že v následujících měsících se ukáže připravenost nové vlády zabývat se konstruktivně otázkami zatížení měst dopravou, která je pro jejich obslužnost nezbytná.
Nákladní elektrické vozy Smith se hodí například jako vozidla technických služeb, pro distribuci potravin, přepravu zásilek či obsluhu elektrických vedení v městských centrech. Dojezd vozidla na jedno nabití je přibližně 160 km, nezatěžuje životní prostředí emisemi škodlivin a nevydává téměř žádný hluk.