Eastlog 2011  |  Archiv 2006 - 2012  |  Truck & Business

     
 

Truck & Business » Archiv 2006 - 2012 » Eastlog 2011

Eastlog 2011

 
image2058

pondělí, 30. května 2011

Ve dnech 26. a 27. května se v Top Hotelu Praha uskutečnil 14. středoevropský kongres logistiky a dopravy. Truck&business patřil mezi mediální partnery tohoto významného mezinárodního setkání odborníků. Motto kongresu: „Strategie pro dodavatelský...

 
Ve dnech 26. a 27. května se v Top Hotelu Praha uskutečnil 14. středoevropský kongres logistiky a dopravy. Truck&business patřil mezi mediální partnery tohoto významného mezinárodního setkání odborníků. Motto kongresu: „Strategie pro dodavatelský řetězec, vývoj v dopravě, transparentnost“. Přednášky probíhaly první den ve čtyřech sekcích, nazvaných: *Logistics Trends Forum (Kongresový sál) *Suppliers innovation Forum (Top Congess Hall) *Setkání dopravy a logistiky (Kongresový sál III) *Efektivní řízení skladu (Kongresový sál III) Kromě toho organizátoři upořádali Setkání a workshop členů drážního klubu a pro všechny účastníky druhý den návštěvu logistických center ve dvou variantách. V prvním případě si zájemci prohlédli ProLogis Úžice, zatímco druhá skupina navštívila CT Park Bor u Tachova. Jak názvy jednotlivých sekcí napovídají, kongres zahrnoval pestrou směsici témat souvisejících s logistikou a dopravou: počínaje sklady přes komunikační a informační techniku až k perspektivám silniční dopravy. Zájem ze strany návštěvníků ukázal, jak je nutné v těchto oborech nezaspat a získávat nové poznatky. V kuloárech zněla kromě dominantní češtiny zejména slovenština, angličtina a nizozemština. Země tulipánů měla nejen nejnavštěvovanější stánek, ale posluchači soustředění v Kongresovém sále III měli v dopoledním cyklu možnost vyslechnout si přednášky odborníků i z Nizozemí. O „dopravní“ sekci alespoň trochu podrobněji: Do osvětlení problematiky a do celého dopoledního programu sekce věnované kombinované dopravě velmi působivě vstoupil Vladimír Fišer, jednatel společnosti Bohemiakombi. V úvodní přednášce konstatoval,. že zatímco kamionů na evropských silnicích přibývá, přepravy jednotlivých vozových zásilek po železnici vykazují trvale klesající tendenci. Železnice je schopna zákazníkům nabídnout i konkurenceschopné přepravy, avšak jen při využití technologie ucelených vlaků. Vlaky s intermodálními přepravami vyžadují však úzkou spolupráci se silničními dopravci. Dnes už každý čtvrtý nákladní vlak v Evropě je vlakem s intermodálními přepravami a tempo růstu kombinovaných přeprav silnice-železnice-silnice je v celé Evropě nadprůměrně vysoké. Jaké motivace vedou silniční dopravce a jejich koncové zákazníky k tomu, že znovu objevují kouzlo přepravy zboží po železnici? Co potřebuje kombinovaná doprava ke svému rozvoji, jaká jsou očekávání jejich uživatelů? Renesance přepravy zboží po železnici je na obzoru, vyžaduje však změnu myšlení lidí a musí překonávat mentální bariéry. To se začíná dařit také v nelehkých rámcových podmínkách České republiky. Více o kombinované dopravě a o některých dalších zajímavých tématech v posledních číslech našeho tištěného magazínu T&b 2011.

 
image2055image2056image2057
 
 
 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@truck-business.cz