Dvě novinky pro nákladní dopravu  |  Archiv 2006 - 2012  |  Truck & Business

     
 

Truck & Business » Archiv 2006 - 2012 » Dvě novinky pro nákladní dopravu

Dvě novinky pro nákladní dopravu

 
image393

čtvrtek, 23. října 2008

Na veletrhu IAA v Hanoveru představil Continental novou pneumatiku HSU1 M+S pro městskou dopravu. Ta se svými vlastnosti řadí mezi dezény HSU1 a HSW Scandinavia. Další novinkou je návěsová pneumatika pro použití na dálkových trasách HTL1 Eco-Plus v...

 

Na veletrhu IAA v Hanoveru představil Continental novou pneumatiku HSU1 M+S pro městskou dopravu. Ta se svými vlastnosti řadí mezi dezény HSU1 a HSW Scandinavia. Další novinkou je návěsová pneumatika pro použití na dálkových trasách HTL1 Eco-Plus v rozměru 385/55 R 19.5.

Continental HSU1 M+S doplňuje sortiment pneumatik pro použití v městské dopravě. Využitím toho nejlepšího z dezénů HSU1, celoroční pneumatiky pro různé povětrnostní podmínky, a HSW Scandinavia, dezénu pro extrémně nepříznivé zimní podmínky, vznikl nový produkt, který je ideálním kompromisem a výborně se uplatní zejména v městském provozu. Nově vyvinutý vzorek dezénu zajišťuje lepší bezpečnost při řízení a brzdění.

Odpovídající výkonnost a nízkou hlučnost podporují inovace v profilu pláště. Při pohybu vznikají četné záběrové hrany, které se účinně spojí s povrchem a zajišťují o 25 procent lepší trakci na blátě a sněhu. Pneumatika HSU1 M+S funguje obzvláště tiše a komfortně.

Velmi robustní kostra garantuje dobrou protektorovatelnost. Se zesílenou bočnicí je HSU1 M+S obzvláště vhodná tam, kde dochází k oděru o obrubníky. Její profil, směs a hloubka dezénu, speciálně konstruované na použití ve městě, zajišťují vysoký kilometrový výkon. HSU1 M+S je k dispozici v rozměru 275/70 R 22.5 148/145J (152/148E).

Inovované řešení pro přípojná vozidla
Podle zjištění divize nákladních pneumatik koncernu Continental osmdesát procent přeprav zboží nevyžaduje nejvyšší nosnost pneumatik, ale velmi často dopravci využívají plné přepravní kapacity 100 m³. Continental nabízí pro Megalinery pneumatiku HTL1 v rozměru 445/45 R 19.5, u které většinou nebude plně využito maximálního možného zatížení nápravy 9 tun.

Ačkoliv je pneumatika HTL1 445/45 R 19.5 díky nízkému valivému odporu velmi úsporná, novinka HTL1 v rozměru 385/55 R 19.5 je u objemných nákladů s nižším zatížením ještě výhodnějším řešením. V porovnání s předchozím modelem HTL zajišťuje vyvážená kombinace konstrukce profilu a směsi zřetelně lepší kilometrový výkon při nízkém valivém odporu.

K novým konstrukčním vlastnostem patří technologie Air-Keep, která se používá u vnitřní gumy pneumatiky. Dosud používaná vrstva, propouštějící určité množství vzduchu, byla modifikována tak, aby unikalo ještě méně vzduchu. Chemicky byly změněny a zvětšeny molekuly speciálního kaučuku, takže difuze plněného vzduchu je proto výrazně menší. Také ocelové konstrukční části přijdou méně do styku s agresivním kyslíkem. Technologie Air-Keep nabízí další výhody: V praxi pomáhá eliminovat jízdu s podhuštěnými pneumatikami. Příliš nízký tlak huštění poškozuje konstrukci pneumatiky a zapříčiňuje větší spotřebu paliva z důvodu vyššího valivého odporu.

Nová technologie se nachází i v konstrukci patky. Oproti dosud používanému nylonovému vyztužení je nyní tato konstrukční část díky ocelovému kordu ještě odolnější a pevnější. Nižší deformaci zajišťuje i nový, čtyřvrstvý ocelový prstenec nárazníku. Nově jsou v něm integrovány tři vrstvy kordu stoupavě vpravo a jedna vrstva stoupavě vlevo. Díky tomu je plášť pevnější, nižší deformace při odvalování pláště spotřebují méně energie a šetří tak palivo. Na rentgenovém snímku vypadá nová konstrukce jako shluk trojúhelníků; technici proto mluví o trojúhelníkové konstrukci ocelového prstence nárazníku.

Zvenčí nejsou inovace HTL 1 Eco-Plus hned zřejmé. Z osvědčené HTL1 v rozměru 385/55 R 22.5 byl převzat vzorek dezénu a profil pneumatiky. Tím je zajištěna lepší odolnost proti oděru, v neposlední řadě také díky zřetelně většímu objemu pryže (o 20 procent,) která přichází do styku z vozovkou. Ke zvýšení kilometrového výkonu došlo také díky zvýšené hloubce dezénu na 17 milimetrů

Ilustr. foto

 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@truck-business.cz