Duel ve spotřebě paliva  |  Archiv 2006 - 2012  |  Truck & Business

     
 

Truck & Business » Archiv 2006 - 2012 » Duel ve spotřebě paliva

Duel ve spotřebě paliva

 
image2086

pondělí, 13. června 2011

Scania Transport Laboratory a německá dopravní společnost TSL čelili vzájemné výzvě: Kdo dokáže při přepravě komerčního nákladu ušetřit více paliva? Soutěž mezi Hannou Fang ze Scania Transport Laboratory a Petrem Roderem, řidičem firmy TSL, se...

 
Scania Transport Laboratory a německá dopravní společnost TSL čelili vzájemné výzvě: Kdo dokáže při přepravě komerčního nákladu ušetřit více paliva? Soutěž mezi Hannou Fang ze Scania Transport Laboratory a Petrem Roderem, řidičem firmy TSL, se uskutečnila 26. - 27. května 2011. Dva dvounápravové tahače Scania R 480 s motory Euro 6 (celková hmotnost soupravy 40 tun) vyrazily na cestu ze Södertälje do výrobní jednotky Scania v nizozemském Zwolle.

"Této soutěže se účastníme proto, že chceme dopravnímu odvětví a zainteresovaným osobám dokázat, že při normální jízdě lze dosáhnout spotřeby 25 litrů/100 km. Stačí na to jen zkušení řidiči, kteří svá vozidla řídí pečlivě, "říká Anders Gustavsson, generální ředitel společnosti Scania Transport Laboratory. „Většina dopravců je často spokojená, pokud dosáhne úrovně kolem 31-32 litrů/100 km. Nevidím důvod, proč bychom nemohli dosáhnout lepší výsledek."

Klaus Ellinger, zakladatel TSL, vysvětluje, proč jeho společnost přijala tuto výzvu: "Jsme přesvědčeni, že máme opravdu dobré řidiče, kteří vědí, jak řídit nákladní vozidlo. Výsledkem je nízká spotřeba při každodenních činnostech, jakož i nižší náklady na údržbu a lepší výkon služeb. Naši řidiči jsou navíc spolehliví. Ke svým vozidlům přistupují s respektem a využívají je optimálně. "

Soutěž začala v 04.00 hod. ve čtvrtek 26. května ve výrobní jednotce Scania ve švédském Södertälje. Dva dvounápravové tahače Scania R 480 s motory Euro 6 (celková hmotnost soupravy 40 tun) vyrazily na cestu ze Södertälje do výrobního závodu Scania v nizozemském Zwolle. Vozidla postupovala na jih přes Švédsko a Dánsko do Vordingborgu, zhruba 100 km jižně od Kodaně. Tam si řidiči udělali povinnou jedenáctihodinovou přestávku na odpočinek. Mezitím tahače s jinými řidiči pokračovali v cestě do Zwolle s nákladem. Od 02.00 hod. v pátek 27. května soutěž opět pokračovala s Hannou a Petrem za volantem dvou jiných nákladních vozidel vypravených ze Zwolle, se stejnými specifikacemi jako předchozí vozidla. Vyjeli opět z Vordingborgu, aby kolem 13,00 dorazili do Södertälje.

V polovině cesty tam si řidiči vyměnili návěsy, aby se vyrovnaly rozdíly v hmotnosti a valivém odporu. Výměna byla přínosná, protože pak se výsledky obou kamionů velmi pěkně vyrovnaly. Náklad na cestě zpět byl o něco lehčí a opět se na půli cesty návěsy vyměnily.

Peter Roder překonal vzdálenost 1 351 km s průměrnou spotřebou paliva 25,4 litrů na 100 km. Röderova soupeřka, Hanna Fang ze Scania Transport Laboratory, skončila jako druhá se spotřebou 25,7 litrů na 100 km.

„Devětadvacet let za volantem mě naučilo předem přemýšlet o různých situacích a o tom, co se může stát na cestě," řekl Roder po skončení duelu. 25,4 litrů na 100 km je o trochu méně než jeho běžný průměr. Vysvětluje: "R 480 Euro 6 je skvělý kamion, a tady ve Skandinávii se řídí mnohem snadněji, než na přeplněných německých dálnicích."

 
image2085image68
 
 
 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@truck-business.cz