Dostanou kamiony nálepky?
středa, 14. března 2007
Ministerstvo dopravy nemá důvěryhodné údaje o úspěšnosti výběru mýtného. Společnost Logica CMG, kterou stát pověřil kontrolou systému, má totiž problémy s rozeznáváním dvanáctitunové hmotnosti u neplatících kamionů.
Na tiskové konferenci to...
Ministerstvo dopravy nemá důvěryhodné údaje o úspěšnosti výběru mýtného. Společnost Logica CMG, kterou stát pověřil kontrolou systému, má totiž problémy s rozeznáváním dvanáctitunové hmotnosti u neplatících kamionů.
Na tiskové konferenci to prozradil náměstek ministra dopravy Jiří Hodač. „Očima to nelze rozeznat, ten problém je ve změně legislativy,“ řekl Hodač. Do zákona chce prosadit, aby všechny kamiony těžší než 12 tun měly povinně na čelním skle viditelné označení. Než dojde k právním úpravě, mohli by kontroloři měřit účinnost pomocí matematického modelu, spoléhá se ministerstvo.
To se ale nelíbí firmě Kapsch, jež mýto v Česku provozuje a které smlouva garantuje při účinnosti výběru nad 95 procent štědré odměny. Pokud by totiž matematický model vypočítal účinnost pod devadesát pět procent, musel by Kapsch platit nemalé sankce.
Podle Kapsche je přitom účinnost systému na úrovni 99 procent, tím pádem by měl mít na odměny nárok.
Tyto prémie slibuje společnosti první dodatek smlouvy o stavbě a provozu mýta. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže ho sice právě kvůli nadstandardním odměnám za vysokou účinnost označil za nezákonný. „Jelikož se ale zástupci Kapsche proti verdiktu odvolali, dodatek musíme brát za platný,“ upozornil Hodač.