Dopravní výbor EP odmítl dlouhé soupravy
úterý, 19. června 2007
Dopravní výbor Evropského parlamentu (EP) má obavu, že celoevropské povolení 25 metrů dlouhých nákladních silničních souprav by narušilo železniční nákladní dopravu a kombinovanou dopravu. Při zprávě o realizaci tzv. prvního železničního balíčku...
Dopravní výbor Evropského parlamentu (EP) má obavu, že celoevropské povolení 25 metrů dlouhých nákladních silničních souprav by narušilo železniční nákladní dopravu a kombinovanou dopravu. Při zprávě o realizaci tzv. prvního železničního balíčku drážních předpisů se europoslanci vyslovili proti obecnému povolení tzv. giga-linerů. Navíc v Holandsku se rýsuje zostření rámcových podmínek pro jejich budoucí nasazení – byť tato země jako první na kontinentě přišla s jejich ověřováním. Z míst blízkých silniční složce tamního ministerstva dopravy se proslýchá, že zvláštnímu prověření bude podrobena celková hmotnost nové garnitury, předpokládaná na 60 tun. Namísto toho by se měla zvažovat hmotnost 50 tun. V Holandsku má také 1. listopadu začít „zkušenostní fáze“ ve věci giga-linerů . Také ve velmi přesném stanovení užívaných testovacích tras se rýsují změny. Pro nasazení velkých souprav má být definován určitý druh sítě. Závažným důvodem úřadů je obava, že s otevřením dalších silnic a zrušením množstevních omezení by mohla být infrastruktura silně omezena. Ke zpřísnění může dojít i v bezpečnostních opatřeních. Tak giga-linery mají být vybaveny nejnovějšími bezpečnostními komponenty. Pro svaz autodopravců TLN jsou zejména úvahy o celkové hmotnosti „velmi překvapivé“ a svaz se proti nim rozhodně vyslovuje. V každém případě doporučuje svým členů, aby do nových vozidel ještě neinvestovali. Koncem června mají být známé nové podmínky.