DHL jako hlídač nízkých emisí  |  Archiv 2006 - 2012  |  Truck & Business

     
 

Truck & Business » Archiv 2006 - 2012 » DHL jako hlídač nízkých emisí

DHL jako hlídač nízkých emisí

 
image2165

pátek, 2. září 2011

Na zajímavou cestu nás pozvala společnost DHL. Vydali jsme se do Kolína nad Rýnem, abychom navštívili její inovační centrum a zjistili, jak je tato nadnárodní korporace daleko s elektromobilitou, jak vypadají její aktivity v automobilovém průmyslu...

 
Na zajímavou cestu nás pozvala společnost DHL. Vydali jsme se do Kolína nad Rýnem, abychom navštívili její inovační centrum a zjistili, jak je tato nadnárodní korporace daleko s elektromobilitou, jak vypadají její aktivity v automobilovém průmyslu a jak DHL působí v ČR.

Na cestu jsme se vydali symbolicky letadlem – velká část zásilek této společnosti je po světě dopravována také její vlastní letadlovou flotilou. Do cílových destinací přímo k zákazníkům se pak zásilky dostávají obvykle automobily a právě ve městech je největší problém s emisemi. A protože si DHL chce zachovat image společnosti přívětivé k přírodě, stále více experimentuje s elektromobily – města jsou totiž zatížena emisemi nejvíce a navíc je po vzoru Německa trendem současnosti zavádění nízkoemisních zón. A právě popojíždění na krátké vzdálenosti po městech je pro elektromobily na současném vývojovém stupni ideální využití. Ve městech se automobily poháněné elektřinou pohybují jako ryba ve vodě a to hodně mrštná ryba s velkou akcelerací. Portfolio elektromobilů u DHL je přitom zatím velmi široké a dá se říci, do budoucna se ale může stát, že se některý model lépe osvědčí a vytlačí některé jiné značky. DHL má nyní po celém světě v kategorii nejmenších užitkových vozů elektromobily VW Caddy, Renault Kangoo, Ford Transit Connect jezdí v New Yorku. O velikost výš pak pro DHL pracuje MB eVito, Ford Transit a Iveco eDaily.

DHL přitom nemá jen starosti se svými elektromobily. Protože jde o globální zásilkovou službu, DHL se stará také o přepravu součástek pro automobilový průmysl a právě elektromobily jsou něčím novým i v této oblasti – například baterie pro elektromobily není možné z bezpečnostních důvodů přepravovat letecky. Firma se navíc také podílí na výstavbě dobíjecí infrastruktury například v Německu.

V meziměstském provozu jsou zásilky DHL dopravovány na kratší vzdálenosti, kde by se nevyplatil letecký provoz, nákladními automobily a kamiony. U nich je zatím masovější rozšíření alternativních způsobů pohonu nereálné, ale ani v této oblasti DHL neusíná na vavřínech – snaží se alespoň zhospodárnit provoz, což jde ruku v ruce s tím, že doprava je zároveň ekologicky přijatelnější.

Snížení emisí, nebo jejich úplnou eliminaci je u nejmenších užitkových vozů možné vyřešit zavedením elektromobilů, v kategorii nákladních automobilů je to ale o trochu komplikovanější. DHL přitom nečeká jen na to, s čím přijdou samotní výrobci nákladních automobilů a například také – ve spolupráci s menšími firmami – vyvíjí vlastní řešení pro zvýšení hospodárnosti provozu. Jde například o elektronické omezovače rychlosti i další zlepšení v oblasti aerodynamiky vozů. Výsledky svého vývoje si ale DHL nenechává pro sebe – vedle toho, že je přímo uplatňuje na svých vozidlech, se také snaží komunikovat například s výrobci, kterým doporučuje jednotlivá řešení zařadit přímo do sériově vyráběných automobilů – a když se firma velikosti DHL obrátí na výrobce, často její výzvy bývají vyslyšeny – vždyť tak velký klient, který po celém světě provozuje desetitisíce automobilů (v kategotii 3,5 – 12 tuny jich má DHL 66 000 a od 12 tun výše 15 000!) by se jen velmi těžce odmítal.

Celý článek najdete v tištěném časopisu Truck & Business, který vyjde před koncem září.

 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@truck-business.cz