Další problémy kvůli D1  |  Archiv 2006 - 2012  |  Truck & Business

     
 

Truck & Business » Archiv 2006 - 2012 » Další problémy kvůli D1

Další problémy kvůli D1

 
image2155

pátek, 11. listopadu 2011

S blížící se generální rekonstrukcí naší nejvytíženější dálnice D1 se množí úvahy, jak odvrátit či zmírnit dopravní komplikace, které nutně tuto akci budou provázet. Jednou z úvah je i využití kombinované dopravy, tzn. převoz celých kamionů nebo ...

 
S blížící se generální rekonstrukcí naší nejvytíženější dálnice D1 se množí úvahy, jak odvrátit či zmírnit dopravní komplikace, které nutně tuto akci budou provázet. Jednou z úvah je i využití kombinované dopravy, tzn. převoz celých kamionů nebo pouze jejich návěsů po železnici.

ČESMAD BOHEMIA jakožto spoluvlastník tuzemského operátora kombinované dopravy Bohemiakombi má s oběma způsoby tohoto typu dopravy bohaté zkušenosti. Nasazení vlakových souprav paralelně s rekonstruovanou dálnicí D1 je teoreticky možné, přináší však řadu těžko řešitelných úskalí. Především v naší republice nejsou v současné době vlakové soupravy na převoz kamionů nebo jejich návěsů k dispozici. Odhlédneme-li od finanční náročnosti na jejich pořízení, jejich dodací lhůta by i při okamžitém objednání byla nejdříve v polovině roku 2013. Přestože profil trati by průjezd vlaků kombinované dopravy umožňoval, je zde slabé místo v nedostatečné kapacitě překladišť umožňujících naložení kamionů na vlak, a to na obou stranách.

I kdyby se hypoteticky během následujících let podařilo všechny nastíněné problémy vyřešit a Česká republika by masivně do tohoto projektu zainvestovala, je třeba si uvědomit, že i nasazení 5 vlakový souprav by denně znamenalo převoz 100 – 200 kamionů. Při současné intenzitě dopravy, která podle loňského měření ŘSD představuje například na Vysočině 10 000 těžkých nákladních vozidel denně a v Praze na Spořilově dokonce téměř dvakrát tolik, by kombinovaná doprava odvedla z D1 pouhé 1 – 2 procenta kamionů.

Přestože projekt nasazení kombinované dopravy na pomoc při rekonstrukci D1 má naši podporu, musíme veřejnost i politiky předem upozornit, že v žádném případě dopravní problémy při plánované rekonstrukci nevyřeší. Jedinou cestou je promyšlená organizace uzavírek, kdy osobní vozidla využijí objízdných tras a proud velkých vozidel zůstane na dálnici, aby nedevastoval a neblokoval objízdné komunikace.

Martin Felix, Sdružení automobilových dopravců ČESMAD BOHEMIA




Zvětšit mapu

 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@truck-business.cz