Continental zvládl růst nákladů
pátek, 23. února 2007
Uplynulý rok byl pro koncern Continental velmi úspěšný, a to i přes to, že se vedení koncernu muselo vypořádat s množstvím nepříznivých okolností, v prvé řadě s růstem nákladů na používané materiály. Na setkání s novináři o tom 20. února v Praze...
Uplynulý rok byl pro koncern Continental velmi úspěšný, a to i přes to, že se vedení koncernu muselo vypořádat s množstvím nepříznivých okolností, v prvé řadě s růstem nákladů na používané materiály. Na setkání s novináři o tom 20. února v Praze informoval Dr. Michael Korpiun, ředitel marketingu pro nákladní pneumatiky koncernu Continental.
Růst nákladů na materiály (ropa, kaučuk) loni pohltil celý zisk sektoru nákladních pneumatik z roku 2005, který činil 50 milionů eur před zdaněním. Zvládnout tuto situaci a dosáhnout zisku bylo velmi obtížné, přesto se to podařilo. Jedním z kroků k úspěchu byla velmi přísná kontrola nákladů. Přitom se osvědčil závod Barum Continental v Otrokovicích, který je jedním z nejziskovějších v rámci koncernu, a má vynikající úroveň služeb. „Je nejúspěšnějším ze všech našich závodů,“ řekl Korpiun.
Druhým krokem k udržení zisku bylo zvýšení cen, jiná cesta nebyla možná a Continental ji zvolil bez ohledu na kroky konkurence. Nakonec se ukázalo, že to bylo správné rozhodnutí, a to jak v oblasti originálního vybavení (OE), tak i v oblasti aftermarketu. Růst cen, který měl kompenzovat růst nákladů, měl vlastně činit asi 8 %, ale Continental ceny zvýšil jen o zhruba 4 %. Přesto díky enormnímu zvýšení efektivity dosáhl ještě vyššího zisku než v roce 2005.
Continental byl loni zvlášť úspěšný v prodeji zimních nákladních pneumatik, v neposlední řadě zásluhou legislativních změn v některých zemích: v Rakousku bylo přímo uzákoněno používání zimních pneumatik a v Německu sice zákon nehovoří o zimních, ale o „vhodných“ pneumatikách. A o používání zimních pneumatik se nyní jedná i v celé Evropské unii. Přesto hlavní obchod udělal Continental doma v Německu, kde loni prodal dvakrát tolik zimních nákladních pneumatik než před rokem. Jde o největší růst prodeje zaznamenaný za mnoho uplynulých let. Zanedbatelný růst nebyl ani v České republice, kde dosáhl zhruba 40 procent. „Continental zaznamenal trend, že kvalitní zimní pneumatiky pro nákladní vozy požadují v poslední době stále více správci podnikových fleetů, protože se již seznámili s jejich výhodami,“ zdůraznil Korpiun. V ČR předpokládá vývoj dvěma směry: zaprvé budou zimní pneumatiky obouvat mezinárodní přepravci (kvůli legislativě v Rakousku, Německu a případně později i v dalších zemích), za druhé to budou i domácí přepravci, kteří k tomu nejsou nuceni zákonem, ale znají již výhody zimních pneumatik: bezpečně přepravit zboží a bez problémů se dostat domů. Korpiun také potvrdil, že speciální zimní pneumatiky s označením SCAN na bocích jsou vhodné pro extrémní zimní podmínky, jaké jsou obvyklé ve skandinávských zemích, zatímco pro naše podmínky plně vyhovují normální zimní pneumatiky určené původně pro alpskou oblast.
Další prostor: pneu pro stavební stroje
Continental vidí prostor v oblasti pneumatik pro užitková vozidla ve stavebnictví a proto také v současné době představuje nové pneumatiky HSC1, HDC1 a HTC1. Vozidla na staveništích celosvětově najezdí přibližně 750 miliard kilometrů za rok. Nové pneumatiky pro vozidla ve stavebnictví poskytují řešení pro pohyb po silnicích i v terénu. Přinášejí dobrou trakci, odolnost proti poškození a dobré jízdní vlastnosti na všech typech povrchu. Na silnici pak vynikají tichostí. Za zlepšením vlastností stojí především nový dezén pneumatiky, vyztužený ocelový nárazník a inovanovaná směs. Pneumatiky je možné protektorovat.