Coca-Cola koupila Volva
čtvrtek, 16. dubna 2009
Zástupci firmy Coca-Cola ve středu v centrále Volvo Trucks převzali část zakázky nákladních vozů švédské značky, které budou sloužit k distribuci nápojů společnosti Coca-Cola. Coca-Cola Česká republika zakoupila sedmnáct distribučních vozidel Volvo...
Zástupci firmy Coca-Cola ve středu v centrále Volvo Trucks převzali část zakázky nákladních vozů švédské značky, které budou sloužit k distribuci nápojů společnosti Coca-Cola. Coca-Cola Česká republika zakoupila sedmnáct distribučních vozidel Volvo FL. Kontrakt znamená další prohloubení spolupráce obou dlouholetých obchodních partnerů. Park nákladních vozidel Coca-Cola čítá na 50 vozů, z nichž 80% tvoří právě Volva.
Obchodní ředitel Volvo Trucks Petr Kotršál (na snímku vlevo) symbolicky „pokřtil“ jeden ze čtyř předávaných vozů čím jiným než limonádou tmavé barvy. Sven-Åke Brink, generální ředitel české pobočky Volvo Trucks, řekl: “Úspěšná spolupráce s Coca-Colou nás přesvědčuje o správnosti naší strategie, v jejímž rámci nabízíme špičkové kamiony s komplexními službami a 24h dostupným servisem. Dnes již přes 80% všech vozů, jež rozvážejí Coca-Colu, nese znak Volvo.“
Úspěch ve výběrovém řízení
Současná dodávky trucků Volvo je výsledkem náročného výběrového řízení, ze kterého vyšlo Volvo vítězně. Nový model Volvo FL si Coca-Cola nejprve vyzkoušela v náročném provozu formou pronájmu a k loni zakoupeným pěti jednotkám letos přidala dalších sedmnáct nákladních vozů. Nové Volvo FL je oproti svému předchůdci výkonnější, úspornější, ekologičtější a v městském provozu lépe ovladatelné. Díky zcela nové technologii v podobě automatického řazení I-Sync se tak stává jízda pro řidiče mnohem komfortnější. Speciální nízkopodlažní celohliníkové nástavby vyrábí pro Coca-Colu společnost v Maďarsku.
Financován zakázky si vzala na starost společnosti Arval a děje se formou full service operativního leasingu. Při údržbě se uplatňuje nejvyšší, tzv. Gold servisní kontrakt Volva.
Spolupráce od roku 1996
Coca-Cola provozuje jeden z největších vozových parků nákladních vozidel v ČR, většinou složený z distribučních automobilů v kategorii 5-16 tun. První nákladní vůz Volvo na místním trhu byl světoznámému výrobci nealkoholických nápojů dodán v roce 1996. Vozový park je samozřejmě nezbytné obnovovat a pokračovat v neustálé modernizaci flotily. Coca-Cola nasazuje všechna zakoupená vozidla do operačního provozu před začátkem léta, aby zabezpečila zvýšenou sezónní poptávku po nealkoholických nápojích.
„Našim zákazníkům chceme nabízet co nejlepší servis ve všech oblastech našeho podnikání, tedy i při dodávkách zboží. Proto i přes obtížnou ekonomickou situaci, která je v současnosti realitou nejen v České republice, modernizujeme na základě výběrového řízení náš vozový park o nové nákladní vozy Volvo, které naše požadavky na flexibilitu, bezpečnost a úspornost skvěle splňují,“ uvedl František Bílek, technicko-provozní ředitel společnosti Coca-Cola HBC Česká republika.
Nelehká situace
Při příležitosti slavnostního předání vozů Coca-Cole Volvo prezentovalo loňské výsledky skupiny. Rok 2008 byl nejúspěšnější v historii značky, když Volvo předalo svým zákazníkům téměř 106 000 jednotek po celém světě. Letos se však musí i Volvo potýkat s vážnými odbytovými potížemi. Celosvětově prodej za první dva měsíce roku poklesl o 48%, procentuálně pak nejvíce ve východní Evropě, kde ztráta činí až 85%. V Česku se prodej propadl o dvě třetiny.