Co ještě nevíte o logu Scanie
pondělí, 3. prosince 2007
Společnost a její výrobky, stejně jako sám život, procházejí neustálým vývojem a změnami. Proto je důležité, aby se základní identita společnosti neměnila. Jedním ze způsobů, jak toho dosáhnout, jsou ochranné známky. Seznamte se s některými mezníky...
Společnost a její výrobky, stejně jako sám život, procházejí neustálým vývojem a změnami. Proto je důležité, aby se základní identita společnosti neměnila. Jedním ze způsobů, jak toho dosáhnout, jsou ochranné známky. Seznamte se s některými mezníky ve stoleté historii ochranné známky společnosti Scania.
Scania je latinský název pro Skåne, nejjižnější provincii Švédska, která ve svém znaku nese symbol hlavy Gryfa. Griffin má hlavu i křídla jako orel a tělo lva. Symbolizuje rychlost, ostražitost a zdravý rozum. Ochranná známka společnosti Scania se zrodila právě ve Skåne.
První ochranná známka, která nesla jméno společnosti Scania a symbol Skånského Griffina, byla zaregistrována v roce 1901. Společnost Vagnfabriksaktiebolaget ve městě Södertälje registruje v roce 1906 název VABIS jako svou ochrannou známku.
V roce 1911 se tyto dvě společnosti spojují a zakládají společnost s ručením omezeným Scania-Vabis. Zaregistrovaná ochranná známka je téměř ve všem shodná s první známkou používanou společností Scania v Malmö před 10 lety, ale je na ní nový text a symbol Griffina v centrální části. Tato známka se později stane jednou z legendárních ochranných známek švédského průmyslu.
V roce 1954 vedení společnosti vydává první směrnice týkající se vzhledu ochranné známky v různých kontextech a barvách. Jsou používány dvě různé verze – úplný znak a obrysový znak.
V roce 1969 dochází ke spojení společností Scania a Saab a vzniká společnost Saab-Scania AB. Symboly v té době však nejsou příliš populární, proto společnost používá jako ochrannou známku své jméno. Jméno Scania se tak vrací na masku vozidel.
K používání symbolu se společnost Saab-Scania vrací až v roce 1984 se známkou navrženou Carlem Fredrikem Reuterswärdem. Griffin je umístěn do středu známky, aby demonstroval dlouholetou tradici společnosti.
16. května 1995 se společnost Saab-Scania rozděluje. Společnost Scania se stává samostatným výrobcem těžkých nákladních vozidel a autobusů. Nový symbol značky Scania vychází z tradičních identifikačních prvků, kterými jsou rozeta jízdního kola a symbol Griffina. Griffin navazuje na design, který Scania používala v 50. a 60. letech. Nový symbol byl navržen Gunnarem Benmarkem ze společnosti Widell Group.