City 77: "maximální" Sprinter"
neděle, 24. října 2010
Na hanoverském autosalonu IAA oslavil svoji světovou premiéru první třínápravový Mercedes-Benz Sprinter. Nejvíce obléhaná novinka byla součástí velkorysé expozice stuttgartských ekologických vozidel. Minibus se zdvojenou zadní nápravou dosahuje...
Na hanoverském autosalonu IAA oslavil svoji světovou premiéru první třínápravový Mercedes-Benz Sprinter. Nejvíce obléhaná novinka byla součástí velkorysé expozice stuttgartských ekologických vozidel. Minibus se zdvojenou zadní nápravou dosahuje délky 8,7 m a ke sloupku B se prakticky v ničem neliší od běžného dvounápravového provedení. Nástavba je ovšem postavená na třínápravovém podvozku s průběžným nízkopodlažním uspořádáním a pojme až 40 cestujících. Sprinter City 77 vykrývá mezeru mezi typem Sprinter City 65 a Citaro K, čímž překonává svého staršího sourozence jak v délce (zhruba o jeden metr), tak i v počtu míst. Zvýšení obsaditelnosti spojené s prodloužením podvozku se ovšem neobešlo bez zvýšení nejvyšší povolené hmotnosti na 6,8 t. Pro vstup do vozidla jsou určeny dvoje dveře. Inovované ovládací zařízení umožňující snižovat rovnou podlahu usnadňuje nastupování a vystupování cestujících na zastávkách. Podle zvolené konfigurace může být jak vpředu, tak i vzadu místo pro invalidní vozík. Atraktivitu a dojem vzdušnosti podporuje bohaté prosklení stěn a dveří.
Více v listopadovém čísle tištěného magazínu.