Česmad reaguje na akci Dopravní federace
pondělí, 3. ledna 2011
Sdružení Česmad Bohemia vydalo prohlášení ke zveřejněné mapě obcí zatížených kamionovou dopravou, vydanou sdružením Dopravní federace. V prohlášení se píše:
Zveřejněním mapy obcí zatížených kamionovou dopravou kvůli objíždění zpoplatněných dálnic...
Sdružení Česmad Bohemia vydalo prohlášení ke zveřejněné mapě obcí zatížených kamionovou dopravou, vydanou sdružením Dopravní federace. V prohlášení se píše:
Zveřejněním mapy obcí zatížených kamionovou dopravou kvůli objíždění zpoplatněných dálnic se včera opět po delší době zviditelnilo sdružení Dopravní federace. Toto uskupení s matoucím názvem, které neusiluje o řešení dopravních problémů, ale vede svatou válku proti kamionové a silniční dopravě vůbec, pracuje opět nikoliv s fakty, ale spíše s emocemi.
Na svých stránkách uvádí, že jejich mapa „byla vytvořena a je stále aktualizována na základě informací z médií či od samotných starostů“. Navrhovat dopravní opatření dle takovýchto informací je ovšem značně ošidné. Naopak z údajů poskytnutých Ředitelstvím silnic a dálnic, týkajících se několika kritických míst již dříve označených Dopravní federací, lze přesně zjistit, že počet kamionů, které se zde pohybují se záměrem ušetřit mýto, je pouze v řádu jednotek z celkového množství. Naprosto drtivá většina do těchto míst zajíždí z důvodů zásobování průmyslových podniků, logistických skladů a obchodů nebo do sídla své firmy. I z letmého pohledu na zveřejněnou mapu je patrné, že se mnohdy jedná o místa, která by k objíždění zpoplatněných dálnic využil maximálně řidič formátu Josefa Švejka putujícího ke svému regimentu.
Usilovat na základě pocitů a nepodložených informací o zavedení mýta na silnice nižších tříd s cílem omezit zde nákladní dopravu bude mít jediný výsledek, a to zdražení veškerého zásobování a zvýšení nákladů všech podniků a potažmo i obyvatel v dané oblasti. Zatím všechny zkušenosti z české republiky i ze zahraničí dokazují, že regulativní funkce mýta je téměř zanedbatelná a jeho hlavním smyslem je pouze zvýšení daňových příjmů státu.
Mezi členy Dopravní federace patří například i hnutí Děti země, které v čele se svým předsedou Miroslavem Patrikem už řadu let úspěšně blokuje dobudování dálnice D8. Nebýt těchto aktivit, již dávno by se zde bezproblémově vybíralo mýto na dálnici a obyvatelé Lovosic a mnoha dalších obcí by byli ušetření všech negativních dopadů silniční nákladní dopravy. Zdá se, že aktivity, jako je zmiňovaná mapa a návrhy na zavedení mýta na silnicích nižších tříd, tedy nesledují ani tak blaho občanů, jako spíš blaho dodavatelů mýtných technologií.