Česmad reaguje na akci Dopravní federace  |  Archiv 2006 - 2012  |  Truck & Business

     
 

Truck & Business » Archiv 2006 - 2012 » Česmad reaguje na akci Dopravní federace

Česmad reaguje na akci Dopravní federace

 
image1494

pondělí, 3. ledna 2011

Sdružení Česmad Bohemia vydalo prohlášení ke zveřejněné mapě obcí zatížených kamionovou dopravou, vydanou sdružením Dopravní federace. V prohlášení se píše: Zveřejněním mapy obcí zatížených kamionovou dopravou kvůli objíždění zpoplatněných dálnic...

 
Sdružení Česmad Bohemia vydalo prohlášení ke zveřejněné mapě obcí zatížených kamionovou dopravou, vydanou sdružením Dopravní federace. V prohlášení se píše:

Zveřejněním mapy obcí zatížených kamionovou dopravou kvůli objíždění zpoplatněných dálnic se včera opět po delší době zviditelnilo sdružení Dopravní federace. Toto uskupení s matoucím názvem, které neusiluje o řešení dopravních problémů, ale vede svatou válku proti kamionové a silniční dopravě vůbec, pracuje opět nikoliv s fakty, ale spíše s emocemi.

Na svých stránkách uvádí, že jejich mapa „byla vytvořena a je stále aktualizována na základě informací z médií či od samotných starostů“. Navrhovat dopravní opatření dle takovýchto informací je ovšem značně ošidné. Naopak z údajů poskytnutých Ředitelstvím silnic a dálnic, týkajících se několika kritických míst již dříve označených Dopravní federací, lze přesně zjistit, že počet kamionů, které se zde pohybují se záměrem ušetřit mýto, je pouze v řádu jednotek z celkového množství. Naprosto drtivá většina do těchto míst zajíždí z důvodů zásobování průmyslových podniků, logistických skladů a obchodů nebo do sídla své firmy. I z letmého pohledu na zveřejněnou mapu je patrné, že se mnohdy jedná o místa, která by k objíždění zpoplatněných dálnic využil maximálně řidič formátu Josefa Švejka putujícího ke svému regimentu.

Usilovat na základě pocitů a nepodložených informací o zavedení mýta na silnice nižších tříd s cílem omezit zde nákladní dopravu bude mít jediný výsledek, a to zdražení veškerého zásobování a zvýšení nákladů všech podniků a potažmo i obyvatel v dané oblasti. Zatím všechny zkušenosti z české republiky i ze zahraničí dokazují, že regulativní funkce mýta je téměř zanedbatelná a jeho hlavním smyslem je pouze zvýšení daňových příjmů státu.

Mezi členy Dopravní federace patří například i hnutí Děti země, které v čele se svým předsedou Miroslavem Patrikem už řadu let úspěšně blokuje dobudování dálnice D8. Nebýt těchto aktivit, již dávno by se zde bezproblémově vybíralo mýto na dálnici a obyvatelé Lovosic a mnoha dalších obcí by byli ušetření všech negativních dopadů silniční nákladní dopravy. Zdá se, že aktivity, jako je zmiňovaná mapa a návrhy na zavedení mýta na silnicích nižších tříd, tedy nesledují ani tak blaho občanů, jako spíš blaho dodavatelů mýtných technologií.



 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@truck-business.cz