Burg Silvergreen: nové návěsy, nové přístupy  |  Archiv 2006 - 2012  |  Truck & Business

     
 

Truck & Business » Archiv 2006 - 2012 » Burg Silvergreen: nové návěsy, nové přístupy

Burg Silvergreen: nové návěsy, nové přístupy

 
image2506

úterý, 14. srpna 2012

Burg Silvergreen, nový výrobce sedlových návěsů a nákladních přívěsů se sídlem v Neu-Ulmu, začne ještě v tomto roce uvádět na trh vozidla v několika evropských zemích včetně České republiky. V úterý 14. srpna 2012 to oznámil jednatel společnosti...

 
Burg Silvergreen, nový výrobce sedlových návěsů a nákladních přívěsů se sídlem v Neu-Ulmu, začne ještě v tomto roce uvádět na trh vozidla v několika evropských zemích včetně České republiky. V úterý 14. srpna 2012 to oznámil jednatel společnosti Burg Silvergreen Marc Meylaers (na hlavní fotografii) v rozhovoru pro časopis Truck & business v Praze. Den předtím, 13. srpna, prezentovala firma své záměry na tiskové konferenci v bavorském Günzburgu, kde ještě v tomto roce postaví nový výrobní závod přímo u dálnice A8. „Denně kolem projede na 80 000 vozidel,“ dodal ředitel pro marketing a aftermarket Stefan Oberdörfer (na druhé fotografii dole). „Proto chceme v části areálu o celkové rozloze 100 000 m2, který přiléhá k dálnici, postavit velkolepý showroom, kde bude naše modelová řada k vidění 24 hodin denně.“

Firmu Burg Silvergreen založili v roce 2010 čínský koncern CIMC a Peter van der Burg (na třetí fotografii dole) s cílem sériově vyrábět přívěsy a sedlové návěsy podle německých měřítek s využitím evropského konstrukčního know-how a evropské výroby. Peter van der Burg je představitelem druhé generace rodinné firmy, která začala vyrábět přípojná vozidla již v roce 1936. V oboru tedy není žádným nováčkem, což ostatně platí i o čínském investorovi, který má dopravní strojírenství jako jednu z klíčových aktivit. A vyrostl skutečně od nuly: kdysi s velkou slávou vyrobil 500 kontejnerů ročně. Dnes jich vyrobí na 2 miliony ročně a je v tomto sektoru největším dodavatelem na světě. Marc Meylaers proto zdůrazňuje, že se v případě CIMC nejedná o nějakou finanční akvizici, ale výrobní investici v core byznysu firmy. Cílem je pochopitelně získání nových trhů v Evropě, ale také ověření unikátního výrobního modelu, který by se posléze aplikovat i na asijských trzích.

Žádné dostihy, ale potřeby zákazníků
„Naším cílem je dostat se ve střednědobém horizontu mezi první tři výrobce v oboru“, říká jednatel Marc Meylaers. Na naši otázku, jací konkurenti by se v této chvíli měli obávat především, Meylaers odpověděl: „Nejsme tu proto, abychom někoho konkrétního stíhali. Jediné, co máme na zřeteli, jsou potřeby zákazníka.“ A dodává: „Chceme učinit obor autodopravy ekologičtějším a naše zákazníky úspěšnějšími.“ To se odráží např. v ekologicky zaměřené výrobě, v optimalizaci vozidel z hlediska spotřeby a recyklovatelnosti materiálů, ale také v administrativě uvědomělým zacházením se zdroji, jako energie nebo papír. V době, kdy jsou produkty, jejich kvalita, vlastnosti a cena velmi podobné, bude právě ekologické hledisko to, které ovlivní citlivý jazýček na vahách.

Již dnes se vyrábějí sedlové návěsy a přívěsy ve vlastních závodech v nizozemském Pijnacker a v belgickém Bree. Další závody v Rakousku a Číně dodávají komponenty a systémy. Po dokončení na jaře příštího roku bude nový závod v Günzburgu sloužit jako kmenový závod a sídlo vedení společnosti nové značky a v rámci skupiny spolupracovat s oběma již existujícími výrobními a dodavatelskými závody. Většina produktů by pak měla vznikat v Günzburgu a odtud se distribuovat na cílové evropské trhy. Celková investice do areálu v Günzburgu je ve výši cca 30 milionů eur. Ve střednědobém horizontu chce firma Burg Silvergreen v Günzburgu zaměstnat 300 zaměstnanců. Paleta výrobků bude pokrývat nejprve nejdůležitější a nejprodávanější vozidla. Vedle valníkových návěsů s posuvnou plachtou nebo bočnicí budou mít od podzimu zákazníci k dispozici také chladírenské sedlové návěsy a řešení pro kombinovanou dopravu, jako kontejnerové podvozky, přívěsy pro výměnné nástavby a výměnné nástavby. Firma bude aplikovat modulární systém výroby. Jednotlivé moduly finálního výrobku se budou scházet z různých dodavatelských závodů na místě finální montáže. Burg Silvergreen chce být výrobcem „na míru“, tj. mít schopnost uspokojovat velmi specifická přání a požadavky zákazníků. Modulový systém by měl tuto flexibilitu umožnit.

Od podzimu bude v mnoha evropských zemích k dispozici distribuční síť Burg Silvergreen s vlastními prodejci a prodejními partnery. Na začátku se chce nová značka návěsů a přívěsů zaměřit na Německo, Rakousko, Itálii, Belgii, Nizozemí, Českou republiku, Slovenskou republiku, Polsko, Maďarsko, Chorvatsko, Srbsko, Bulharsko a Rusko. V roce 2013 se pak má rozběhnout prodej v dalších evropských zemích, tedy ve Skandinávii, západní a jižní Evropě a ve zbytku východní Evropy. Truck & business už ví, kdo bude dělat obchodní zastoupení firmy v České republice, oficiálně to bude sděleno na IAA. Ostatně když řekneme, že společnost CIMC se pokoušela před třemi lety převzít prostřednictvím nizozemského dceřiného podniku CIMC Burg insolventní firmu Kögel Fahrzeugwerke GmbH a že významnou část managementu firmy tvoří bývalí lidé od Kögelu, zasvěcení budou doma.

Günzburg
I přes mzdové náklady, které jsou v porovnání s ostatními regiony v Německu vysoké, se rozhodl nový výrobce návěsů a přívěsů pro novou výrobu v Německu, v závodě v Günzburgu. Pro to uvádí jednatel Meylaers řadu důvodů: „Přeprava po silnici bude z dlouhodobého hlediska ve střední Evropě dále narůstat, a zde především na dnes již silných trzích jako Německo, státy Beneluxu, Polsko a Česká republika.“ Proto má investice do výroby „v místě“ pro vytvoření dalších kapacit smysl a je nezbytná. „Německo zůstane na dohlednou dobu nejdůležitějším odbytištěm v Evropě.“ Kromě toho otevírá nová lokalita, jako ta v Günzburgu, možnost realizovat strategii firmy Silvergreen zaměřenou na ekologickou a udržitelnou výrobu. Díky geografické poloze v srdci Evropy má Günzburg blízko k několika velkým výrobcům nákladních automobilů a nabízí optimální rámcové podmínky: logistickým připojením na dálnici, blízkým kontejnerovým terminálem v Dornstadtu a vysokou dostupností kvalifikovaných pracovníku v regionu. „Musíme být tam, kde se koncentruje know-how odvětví, a to právě vybrané místo splňuje,“ dodává Meylaers.

Budoucnost
Představitelé společnosti Burg Silvergreen si nedělají iluze o tom, že vstupují na konkurenčně velmi obtížný trh ve velmi složité době. Marc Meylaers si je jist, že krize ještě neskončila a že v budoucnu budou výkyvy ekonomiky směrem nahoru i dolů mnohem četnější a hlubší. V odvětví přípojných vozidel již několik let probíhá konsolidace a nikdo neví, v jaké fázi se zastaví. Jedno je jisté: v roce 2002 vyrábělo 17 výrobců necelých 50% všech přívěsů a návěsů. V současné době pochází 50% produkce od pouhých pěti. „Tento proces nám nahrává,“ tvrdí Marc Meylaers. A druhým významným faktorem, který hraje v jejich prospěch, je orientace na vyšší přidanou hodnotu v silniční autodopravě: „Přepravci, kteří dodávají i vyšší přidanou hodnotu než pouze ujeté kilometry, mají stále zřetelnější konkurenční výhodu.“ Tržní podmínky jsou tedy nevýhodné pouze zdánlivě: pro aplikaci nových přístupů a velkorysý start na „zelené louce“ jsou naopak příznivé, míní zástupci firmy,

Firma Burg Silvergreen poprvé představí kompletně nově vyvinutá vozidla od 20. do 27. září na veletrhu IAA Nutzfahrzeuge 2012 v Hannoveru. Na IAA vystavuje Burg Silvergreen v hale 27, stánek C06.

Na fotografiích: Marc Meylaers, Stefan Oberdörfer , Peter van der Burg a nákres budoucí továrny v bavorském Günzburgu

 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@truck-business.cz