Bude nová Tatra T 810 opravdu česká?
pátek, 1. června 2007
Tatra vyráběná pro českou armádu možná není tak česká, jak automobilka dosud tvrdila.
Její šéf poprvé připustil, že podíl českých dílů na nákladním autě může být nižší, než dosud uváděných 80 procent. Přitom právě převaha tuzemských součástek byla...
Tatra vyráběná pro českou armádu možná není tak česká, jak automobilka dosud tvrdila.
Její šéf poprvé připustil, že podíl českých dílů na nákladním autě může být nižší, než dosud uváděných 80 procent. Přitom právě převaha tuzemských součástek byla jednou z podmínek zakázky na dodávku 556 vozů za více než 2,5 miliardy. „Přibližně 70 až 80 procent skutečně dodají české společnosti. Tatra ale nemůže vědět, jestli tyto firmy nemají další subdodavatele ze zahraničí,“ uvedl generální ředitel automobilky Ronald Adams.
Státní zakázku přitom dostala Tatra především proto, že vláda chtěla podpořit český průmysl. Problém je v tom, že se jen obtížně určuje, zda konkrétní součástka skutečně pochází z Česka, nebo byla přes další dodavatele dodaná odjinud.
Ministerstvo obrany tvrdí, že si vše pečlivě hlídá a má v automobilce i vlastní kontrolory. „Pokud dojde ke snížení podílu českých podniků, musí narůst offsetové programy, které Tatrovka zajistí,“ řekl jeho mluvčí Andrej Čírtek.