Bio-DME jako palivo
pondělí, 26. března 2012
Projekt Bio-DME se dostává do fáze vyhodnocení, je-li v oblasti užitkových vozidel pro Bio-DME (dimetyléter) dostatečný trh. Předběžné výsledky v polovině dvouletého projektu už naznačují, že v běžném každodenním provozu funguje Bio-DME dobře. Pokud...
Projekt Bio-DME se dostává do fáze vyhodnocení, je-li v oblasti užitkových vozidel pro Bio-DME (dimetyléter) dostatečný trh. Předběžné výsledky v polovině dvouletého projektu už naznačují, že v běžném každodenním provozu funguje Bio-DME dobře. Pokud by mělo Bio-DME nahradit motorovou naftu, mohly by být emise CO2 sníženy až o významných 95 %.
Společně s řadou partnerů, mezi něž patří i výrobce Bio-DME společnost Chemrec a distributor paliv společnost Preem, vyvinula společnost Volvo dopravní systém, který pokrývá celý řetězec od výroby a distribuce Bio-DME až po provoz nákladních vozů Volvo u mnoha dopravních společností.
Deset nákladních vozů Volvo na Bio-DME je v soušasné době v běžném provozu už od minulého podzimu a výsledky projektu předstihují očekávání. První z těchto deseti nákladních automobilů nedávno překročil hranici 100 000 najetých kilometrů. Všechny tyto nákladní vozy dohromady ujely už 400 000 kilometrů.
„Je to první použití Bio-DME jako paliva pro vozidla ve velkém měřítku a na základě prvních vyhodnocení provozních testů můžeme konstatovat, že nákladní vozy na Bio DME pracují na silnicích velmi dobře, přičemž daleko překonávají naše očekávání. Tato technologie je spolehlivá a celý proces se vyznačuje vysokou energetickou efektivností v celém průběhu od výroby a distribuce až po vlastní provoz vozidla,“ říká Per Salomonsson, projektový manažer pro alternativní paliva společnosti Volvo.