Bezpečná dopravní infrastruktura  |  Archiv 2006 - 2012  |  Truck & Business

     
 

Truck & Business » Archiv 2006 - 2012 » Bezpečná dopravní infrastruktura

Bezpečná dopravní infrastruktura

 
image2626

středa, 12. prosince 2012

V posledních listopadových dnech se v Kongresovém sále Masarykovy koleje v Praze 6 Dejvicích se konala 7. mezinárodní konference organizovaná společností AF-CityPlan. Hlavním tématem byla městská infrastruktura. Mimo jiných hostů konference se...

 
V posledních listopadových dnech se v Kongresovém sále Masarykovy koleje v Praze 6 Dejvicích se konala 7. mezinárodní konference organizovaná společností AF-CityPlan. Hlavním tématem byla městská infrastruktura.

Mimo jiných hostů konference se zúčastnilo též několik významných zahraničních účastníků. Jedním z nich byl předseda organizace EuroRAP Johna Dawsona z Velké Británie. Ve svém úvodním projevu  zdůraznil význam a důležitou funkci organizací, společností i jednotlivců, kteří se podílejí na příznivém rozvoji infrastruktury s ohledem na snižování nehodovosti na silnicích. Připomeňme alespoň jednu z myšlenek renomovaného odborníka a současně předsedu Evropského programu hodnocení silnic (EuroRAP), který je rovněž členem Autorizačního institutu pro dálnice a dopravu. Podle Johna Dawsona jsou náklady evropské ekonomiky na krytí silničních nehod odhadovány na více než 200 miliard eur, což je suma vyšší než HDP některých evropských států. Podle anglického odborníka racionální investice vložené do prevence vážných dopravních nehod dávají i ekonomický smysl. Jako velmi povzbudivou skutečnost lze hodnotit bezpečnostní úroveň nových dálnic ve střední Evropě. V rámci bodového hodnocení je obecně žádoucí a proveditelné dosažení bezpečnostních standardů 5 hvězdiček pro dálnice, 4 hvězdiček pro státní silnice a 3 hvězdiček pro zatížené regionální silnice. Na přednášku zahraničního hosta navázal ve svém vystoupení Ing. Jaroslav Heinrich ze společnosti HBH Projekt s.r.o., který zdůraznil, že přínos programu EuroRAP, resp. jím vytvořených map by měl být především varováním správcům jednotlivých úseků komunikací s vyšším rizikem dopravních nehod. Ve svém vystoupení konstatoval, že podobným preventivním opatřením je i Nehodová mapa Allianz. Rozhovor s Ing. Heinrichem, který se již řadu let věnuje otázkám řízení bezpečnosti silniční infrastruktury, přineseme v prvním čísle magazínu T&b 1/2013.

Na konferenci zazněly z úst zahraničních i českých účastníků konference zajímavé přednášky i diskusní příspěvky, v nichž zazněla společná představa směřující ke snížení dopravní nehodovosti na silnicích a dálnicích. Vystoupení Ing. Pavla Zajíce (zástupce společnosti Voestalpine Strassensicherheit GmbH, na snímku) bylo zaměřeno na svodidla, jejich funkční třídy, kritéria přijatelnosti nárazových zkoušek a zkušební metody. Prof. Ing. Pavel Přibyl, CSc. z Fakulty dopravní ČVUT dokázal, že tunely jsou bezpečná místa dopravní infrastruktury, zatímco Ing. Štefan Machciník, PhDr. z Výzkumného ústavu dopravního, vybízel k zavedení institutu objektivní zodpovědnosti za dopravní přestupky podle zahraničních vzorů, ovšem za předpokladu, že bude program nastaven adekvátně pro potřeby každé země.

Více v T&b 1/2013

 
image2625
 
 
 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@truck-business.cz