Avia v roce 2011  |  Archiv 2006 - 2012  |  Truck & Business

     
 

Truck & Business » Archiv 2006 - 2012 » Avia v roce 2011

Avia v roce 2011

 
image1991

pátek, 8. dubna 2011

Tisková konference, která se uskutečnila začátkem dubna v prostoru showroomu Avia Ashok Leyland Motors v Letňanech, si vytkla za cíl doplnit únorovou informaci, viz minulé číslo T&b, o hlubší analýzu, o výsledky prodeje za první čtvrtletí a odhady...

 
Tisková konference, která se uskutečnila začátkem dubna v prostoru showroomu Avia Ashok Leyland Motors v Letňanech, si vytkla za cíl doplnit únorovou informaci, viz minulé číslo T&b, o hlubší analýzu, o výsledky prodeje za první čtvrtletí a odhady prodejů na rok 2011. Dozvěděli jsme se rovněž o inovovaném výrobním programu Avie.

Bilance letošního roku
V prvním čtvrtletí 2011 prodala Avia 168 vozů, z toho 51 vozidel v provedení Euro V na evropských trzích, 13 vozů v provedení Euro IV bylo určeno pro ruský trh, čtyři podvozky pro autobusy mateřské firmy pro singapurský trh a sto podvozků pro elektromobily firmy Smith Electric. Proti prvnímu čtvrtletí 2010, kdy firma prodala 102 vozidel, je to růst o 2/3.
Avia Ashok Leyland Motors chce letos prodat tisíc nákladních vozidel (loni to bylo 448 vozů). Na evropské trhy chce dodat 300 vozidel. Na americký a britský trh - pro výrobce elektromobilů, firmu Smith Electric - chystá 500 podvozků s budkou. Na ruském trhu, kde Avia otevřela své zastoupení na konci minulého roku, chce firma v roce 2011 prodat 100 vozů. U nových projektů (trhy Středního Východu, autobusové podvozky ap.) se očekává prodej 100 vozidel nebo podvozků.

Nová odbytiště
Na západoevropském trhu chce letos automobilka vybudovat novou prodejní síť ve Velké Británii a chystá se zahájit prodej ve Francii. Připravuje rovněž restrukturalizaci prodejní sítě v Polsku. Nově firma vstoupila také na trh Středního východu, kde zahájila prodej při spuštění provozu montážního závodu mateřské Ashok Leyland v emirátu Rás al-Chajma ve Spojených arabských emirátech. "Klíčový pro nás zůstává český a slovenský trh. Zároveň ale investujeme do prodejní sítě v dalších evropských zemích," uvedl výkonný ředitel Marcus Pauels. Automobilka se má podle Marcuse Pauelse stát řídicím centrem pro distribuci dalších produktů mateřské skupiny Hinduja v Evropě.

Inovace výrobního programu
Avia letos rovněž chystá vozy s dvojkabinou a nabízet bude i automobily s pohonem čtyř kol - tato novinka bude vystavena na veletrhu IBF v Brně (12.4. - 16.4.). Zároveň vyjednává s potenciálním tuzemským dodavatelem karoserií pro autobusy na podvozcích Avia.
Podle manažera marketingu Michala Bačkovského se Avia opírá o globální homologaci vozidel a o doplnění kompletní modelové řady motorů pro nové trhy. "Zákazníkům na evropských trzích jsme schopni nabídnout vozidla v provedení Euro V, ruským zákazníkům vozy s motory plnícími normu Euro IV nebo Euro III, na Středním Východě pak v provedení Euro II. Významný podíl na zvýšeném zájmu o vozidla značky Avia má i komplexní péče o zákazníka včetně značkového financování Avia Financing a servisní program Avia Service+."

Výhodné financování
Z celkového počtu 172 vozidel, která Avia prodala v průběhu loňského roku na českém a slovenském trhu, bylo 40 % financováno prostřednictvím finančního leasingu nebo úvěrů. Největší podíl v této oblasti mělo značkové financování Avia Financing, výsledek spolupráce Avia Ashok Leyland Motors a UniCredit Leasing CZ. Jeho prostřednictvím se prodalo 32 vozů Avia, což je 49 % všech vozidel, financovaných leasingem nebo úvěrem. Mezi produkty Avia Financing byl největší zájem o účelový úvěr FinTruck (57 %), třetina vozů financovaných některým z produktů Avia Financing využila finanční leasing LeasTruck, cca 9 % bylo financováno úvěrem CreditTruck.
(vt)
foto autor

Foto


 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@truck-business.cz