Autotec & Autosalon 2010  |  Archiv 2006 - 2012  |  Truck & Business

     
 

Truck & Business » Archiv 2006 - 2012 » Autotec & Autosalon 2010

Autotec & Autosalon 2010

 
image1698

pondělí, 7. června 2010

V sobotu 5. června se otevřely brány brněnského výstaviště dosud zcela neobvyklému seskupení motoristických výstav odrážejících současnou hospodářskou situaci ve světě. Tím, že pořadatelé přibrali k tradičně samostatné přehlídce nákladních a...

 
V sobotu 5. června se otevřely brány brněnského výstaviště dosud zcela neobvyklému seskupení motoristických výstav odrážejících současnou hospodářskou situaci ve světě. Tím, že pořadatelé přibrali k tradičně samostatné přehlídce nákladních a užitkových vozidel Autotec i osobní vozidla a jejich příslušenství, se podařilo zajistit účast tří stovek vystavovatelů a zaplnit výstavní plochu 40 000 čtverečních metrů zajímavými exponáty a kromě toho zorganizovat řadu již tradičních doprovodných akcí. Touto stručnou informací přiblížíme alespoň atmosféru ne zcela zaplněného pavilonu V, v němž byla soustředěna nákladní vozidla a autobusy a kde se odehrávalo celkem pět tiskových konferencí, které úzce souvisejí s produktovou náplní našeho magazínu (Avia, Iveco, Solaris, SOR a Tatra). Nahlédneme do pavilonu P s osobními vozidly a rozhlédneme se po volné ploše, kde jsme objevili rovněž expozice užitkových vozů. Pozornost by si zasloužila i další technika, ať již byla soustředěna pod samostatnými skupinami označenými Autotec Petrol, Autotec Trailer & Body, Servisní a garážová technika či Díly a příslušenství. Zajímavosti z těchto oblastí jsme nechali „napříště“, resp. na tištěnou formu magazínu Truck & business. Dnes tedy nahlédneme jen do sekcí označených Autotec Truck & Van a Autotec Bus.
 
Autotec Truck & Van
Začněme u domácího výrobce Avia Ashok Leyland, který novou filozofii zakládá nejen na devadesátileté tradici, ale zejména na silných partnerech a dosud netradičních výrobcích (vozidla na CNG, elektrovůz, v dohledné době i minibusy).
Stejně jako u Avie, objevují se nové tváře i ve vedení společnosti Tatra. Na rozdíl od pražské automobilky, která se pochlubila městským vozidlem s elektrickým pohonem, nabízí Tratra novinku do terénu pod označením Tatra T 810 s třemi poháněnými portálovými nápravami. Praktické předvedení novinek kopřivnické společnosti proběhne v rámci akce Tatra Road Show ve třetím a čtvrtém čtvrtletí letošního roku.
Iveco soustředilo část expozice věnované nákladním vozidlům na úspornost a ekologii. Kromě elektrického typu Daily nabízí společnost aktuálně pro dopravce optimalizovanou cenově dostupnou výkonnou verzi Easy Daily bez nadstandardního příslušenství.
Ostatní „dospělé“ nákladní vozy jsme si mohli prohlédnout u dealerů na volné ploše. Samostatnou expozici měla již tradičně společnost Croy, kde se návštěvník seznámil s nejnovějšími verzemi nepřekonatelných terénních dříčů Unimog či s ekologickým mercedesem Econic. Pestrou škálu obratných vozítek nejnižší váhové kategorie jsme si prohlédli na stánku Piaggio.
Největší expozice výstavy Autosalon patřila pochopitelně mladoboleslavské automobilce, v jejíž nabídce je již tradičně užitková verze Škoda Praktik. Dnes má základ v elegantní karoserii typu Škoda Roomster. Užitkové verze nechyběly ani u značky Hyundai (vloni modernizovaný typ H1). Renault se pochlubil inovovaným typem Master. Fiat v „dealerském zastoupení“ se v pavilonu V pochlubil samostatnou expozicí užitkových vozidel.
 
 
Autotec Bus
Podstatně více novinek než mezi nákladními vozy jsme objevili v kategorii autobusů. Kromě tradičních výrobců se v pavilonu V prezentovaly společnosti, které se zabývají úpravami, přesněji řečeno karosářskými kreacemi, jejichž základem jsou podvozky vozidel Mercedes Sprinter, Iveco Daily či šasi dalších renomovaných značek. Za všechny nástavbáře můžeme „napříč republikou“ jmenovat kupř. pražskou společnost Buzola Busdesign, hradeckou Stratos či Rošero ze Spišské Nové Vsi. Ale podívejme se blíže alespoň na výběr „originálů“ z montážních hal renomovaných výrobců autobusů. Novinky jsme si prohlédli v hale V a na přilehlé volné ploše.
Stejně jako v případě nákladních vozidel je i u společnosti Irisbus Iveco kladen důraz na hospodárnost. K přijatelné ekonomii provozu patří ovšem – zejména u dálkových a meziměstských verzí – komfort. Těmito devizami se může pochlubit jak elegantní Magelys tak i další vystavené typy vozidel z Vysokého Mýta.
Polský Solaris oslaví příští rok 15 let od svého založení. Jeho autobusy a trolejbusy jezdí v mnoha evropských zemích. K největším odběratelům patří Řecko a Německo. Z nových výrobků připomeňme jen autobusy s alternativním pohonem, ať již hovoříme o typu Urbino 12 Hybrid či o elektrobusu, jehož premiéra se připravuje na podzimní IAA.
SOR byl snad největším překvapením autobusové sekce. Prototyp hybridního autobusu, elektrobus, kloubová verze…, celkem pět zajímavých exponátů, z nichž některé byly vystaveny poprvé, si mohli prohlédnout zájemci v expozici libchavské společnosti. Návštěva na stánku SOR nás inspirovala k přípravě důkladnějšího pojednání na téma hybridy u autobusů a u nákladních vozidel do podzimního čísla T&b.
Tradiční vystavovatel Turancar (společnost zastupující autobusy Isuzu), nechyběl s novinkou ani letos, ovšem v doprovodu belgické společnosti Van Hool. Prohlídku expozic zakončíme u domácí společnosti Zliner nabízející komplexní řešení pro autobusovou a trolejbusovou dopravu. Tato společnost úzce spolupracuje s firmou Mave, zaměřenou na nízkopodlažní minibusy. Více o atmosféře brněnských výstav a o novinkách prozradí přiložené snímky.
(vt)


 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@truck-business.cz