Autosympo 2011
neděle, 19. června 2011
Tradice doprovodných autosalonových programů pokračovala v Brně pokračovala i letos. Odbornou konferenci na téma Vozidla na zemní plyn – alternativa pro blízkou budoucnost - jsme pozorně sledovali. Alespoň v krátkosti upozorníme na zajímavé...
Tradice doprovodných autosalonových programů pokračovala v Brně pokračovala i letos. Odbornou konferenci na téma Vozidla na zemní plyn – alternativa pro blízkou budoucnost - jsme pozorně sledovali. Alespoň v krátkosti upozorníme na zajímavé příspěvky, které nás zaujaly.
Setkání odborníků, provozovatelů a zájemců o vozidla s plynovým pohonem nebylo v rámci autosalonu jediné. Konal se zde mimo jiné pátý ročník mezinárodní konference o bezpečnosti silničního provozu či setkání znalců – analytiků dopravních nehod. Nás však zajímá konference, kterou již tradičně uspořádala Česká automobilová společnost ve spolupráci se Sdružením automobilového průmyslu. K pořadatelům se tentokrát přidala Asociace NGV s podporou Pražské plynárenské a.s.
Zárukou vysoké odbornosti Autosympa byl jako v minulých letech vytrvalý obětavý předseda České automobilové společnosti Ing. Branko Remek, CSc. V úvodu zazněla přednáška Ing. Zdeňka Prokopce, předsedy Asociace NGV a současně i člena Evropské Asociace NGV a České bioplynové asociace, který objasnil terminologii v oblasti stlačeného zemního plynu (CNG), uvedl základní případy využití vozidel poháněných zemním plynem, zejména v autobusové dopravě, komunální a podnikatelské sféře, ale i ve vnitropodnikové logistice. Pozornosti se také těšilo vystoupení Ing. Vladimíra Vlka z Ministerstva životního prostředí, který shrnul dosavadní legislativní omezení a upozornil na aktivity související s rozšířením vozidel poháněných zemním plynem, ať již hovoříme o úlevách na daních či o zavádění nízkoemisních zón zamezujících vjezd vozidel, která neplní dané emisní normy.
Příspěvek na téma nové trendy ve schvalování vozidel s plynovým pohonem přednesl Ing. Martin Hron v roli řešitele sekce certifikace vozidel ze společnosti TÜV SÜD Czech, a.s. Vysoce odbornou přednášku si pro konferenci připravil Prof. Ing. Michal Takáts, CSc. z ČVUT v Praze, Fakulty strojní, Ústavu automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel. (Příspěvek přednesl z důvodu zaneprázdnění Ing. Takátse jeho kolega Ing. Miklánek). V přednášce řešitel posuzoval výhody a nedostatky uspořádání přípravy směsi s centrálním směšovačem v porovnání s dnes standardním uspořádáním se středotlakým vefukováním plynného paliva do plnicího traktu.
Na další upozorníme v tištěné podobě magazínu č. 3/2011, který vyjde v září.