Ani v krizi nezastavují kvalifikační programy
úterý, 10. února 2009
Automobilka Scania plánuje navzdory obtížné ekonomické situaci kroky, které lze označit jako investice do budoucnosti. „Objem naší výroby bude v nejbližší budoucnosti nižší než před vznikem problémů na finančních trzích. V této situaci se však...
Automobilka Scania plánuje navzdory obtížné ekonomické situaci kroky, které lze označit jako investice do budoucnosti. „Objem naší výroby bude v nejbližší budoucnosti nižší než před vznikem problémů na finančních trzích. V této situaci se však hodláme intenzivně zaměřit na zvyšování kvalifikace našich zaměstnanců. Nemíníme se smířit s tím, aby doma pasivně čekali na okamžik, kdy obnovíme plné využití výrobních kapacit. Chceme se těmito kroky a investicemi co nejlépe připravit na zotavení trhu,“ říká Per Hallberg, výkonný viceprezident a ředitel pro výrobu a zakázky.
Zaměstnanci Scanie proto nyní budou střídat působení na pracovištích s absolvováním školicích programů. Rozšíří si tak znalosti ve svém oboru a získají další praktické dovednosti jako vklad pro budoucí rozvoj společnosti. Tématika vzdělávání zahrnuje mimo jiné plánování a organizaci výroby, aplikovanou matematiku či jazykové znalosti. „Cílevědomé vzdělávání zaměřené na efektivitu práce posiluje naši schopnost rychlé a účinné reakce na vývoj trhu. Zvyšování profesionální úrovně zaměstnanců přináší bezprostředně růst produktivity a efektivity výroby, čímž získáváme konkurenční výhodu. Pro budoucí úspěchy společnosti Scania je důležité, aby vývoj techniky a technologie postupoval stejně intenzivně jako rozvoj lidských zdrojů,“ podotýká Hallberg.
Dopad krize finančního světa na vývoj automobilového průmyslu pomáhají omezovat také švédské státní a společenské instituce. Například správní rada okresu Stockholm úzce spolupracuje s automobilkou při koordinaci podobně zaměřených programů rekvalifikace a vzdělávání pracujících. Per Unckel, předseda rady stockholmského kraje pověřený švédskou vládou, připravuje několik variant postupu pro zmírnění sociálních následků omezování výroby. Rada hodlá především zabránit vážnějším ztrátám dovedností a práceschopnosti obyvatel a proto požádala Evropský sociální fond o poskytnutí prostředků pro podporu koordinace a zabezpečení vzdělávacích programů v automobilovém průmyslu.
Podobně společnost Scania postupuje v dalších evropských zemích, například v Nizozemsku a Francii, kde má svoje montážní závody.