Truck & Business » Archiv 2006 - 2012 » Aktuální podoba logistiky
Existuje mnoho podob logistické praxe, a jak už to bývá, jen některé z nich jsou s to účinně přispět ke zvýšení konkurenceschopnosti firmy. Podívejme se proto na nejdůležitější vývojové změny v tržním prostředí, jež se logistiky týkají, a na správné...
Existuje mnoho podob logistické praxe, a jak už to bývá, jen některé z nich jsou s to účinně přispět ke zvýšení konkurenceschopnosti firmy. Podívejme se proto na nejdůležitější vývojové změny v tržním prostředí, jež se logistiky týkají, a na správné odpovědi na jejich výzvy. V deseti blocích jsou obsaženy nové požadavky zákazníků a významné okolnosti, které ovlivnily současnou logistiku v ČR. V tomto „desateru“ je obsaženo i několik praktických rad, které jsou důležité i pro strategii podnikání v silniční dopravě.
Věci je třeba „dělat jinak“
Starý „magický trojúhelník“ logistiky, těžící konkurenční výhodu postupně z kvality, z ceny a z rychlosti reakcí, se vyčerpal. Nová strategie je založena na individualizaci vztahů k zákazníkům: na službách „šitých na míru“, na optimálních lhůtách dodání, na individualizovaných cenách. Perfektní dodávky musí být založeny na včasnosti, úplnosti a bezchybnosti. To ovšem znamená uspokojit každého zákazníka za všech okolností na 100 procent. Končí doba spokojenosti se statisticky vyhodnoceným výsledkem, týkajícím se celého souboru zákazníků, byť by byl třeba 95procentní.
Podíváme-li se na věc očima klientů, nelze si nevšimnout závislosti jejich firemní strategie na povaze oboru, v němž působí. Jestli je to obor růstový, strategie musí být zaměřená na aktivní „vytváření budoucnosti“, na vytváření zcela nových výrobků či služeb, jaké tu ještě nebyly, na vytváření nových segmentů trhu a na co nejrychlejší uspokojování zákazníků.
Celý článek si přečtěte v T & B 4/2007