Truck & Business » Archiv 2006 - 2012 » 75. výročí obchodní značky Fuso
Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation (MFTBC) slaví 75. výročí značky Fuso. Před třičtvrtě stoletím se poprvé objevil název Fuso v označení autobusu, který byl vyroben v Heavy Industries’ Kobe Shipyard and Machine Works (Loděnice a strojírny v...
Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation (MFTBC) slaví 75. výročí značky Fuso. Před třičtvrtě stoletím se poprvé objevil název Fuso v označení autobusu, který byl vyroben v Heavy Industries’ Kobe Shipyard and Machine Works (Loděnice a strojírny v Kobé). Dnes, v době kdy je MFTBC nedílnou součástí DaimlerChrysler Truck Group, největšího světového výrobce užitkových a nákladních vozidel, je Fuso renomovanou značkou, a to nejen v Asii, ale v rámci světového automobilového průmyslu.
Andreas Renschler, člen představenstva společnosti DaimlerChrysler, zodpovědný za Truck Group, říká: „MFTBC se stalo organickou součástí DaimlerChrysler Truck Group. V tomto ohledu zaujímá obchodní značka Mitsubishi Fuso své místo vedle našich dalších čtyřech, Mercedes-Benz v Evropě a latinské Americe a Freightliner, Western Star a Sterling v regionu NAFTA. MFTBC jako centrum Truck Group pro hybridní technologie se zaměřuje na vývoj vozidel s hybridním pohonem, která budou výkonnější a ekonomičtější.“
Značka Fuso se poprvé objevila v roce 1932 v souvislosti s autobusem, původně označeným B46. Název Fuso pochází ze staročínského označení pro posvátný strom zasazený daleko na východě, tam, kde se rodí každý den slunce. Kdysi bylo používáno pro pojmenování samotného Japonska.
Mezi další významné výrobky postupně během let patřily: KT1 - čtyřtunový nákladní automobil se zážehovým motorem (1946), T380 - první japonský těžký nákladní automobil s trambusovou kabinou (1959) a Rosa - první japonský malý autobus (1960). V roce 1962 bylo vyrobeno první užitkové vozidlo, nesoucí název Canter, které se postupně stalo nejúspěšnějším a nejprodávanějším lehkým nákladním automobilem značky Mitsubishi Fuso všech dob. Svoji dobrou reputaci si ostatně udrželo až do dnešních dní.
V současné době nabídka značky zahrnuje širokou škálu produktů pokrývajících segmenty lehkých, středních a těžkých nákladních vozidel, stejně jako autobusů, nacházejících své zákazníky v Japonsku, v jihovýchodní Asii, na Středním východě a koneckonců v celém světě.