Truck & Business » Archiv
Toto vydání našeho časopisu FLEET & business přináší opět přes čtyřicet autentických názorů jednak na problematiku fleetového managementu, jednak na téma silniční autodopravy a logistiky.
Ve fleetové části se zabýváme mírou spokojenosti fleetových manažerů s dodavateli produktů a služeb v Česku. Názory kolísají od krajní nespokojenosti po vysokou spokojenost; po přečtení všech příspěvků bych míru spokojenosti odhadl na 70–80 %. Vcelku dobře dopadly operativně-leasingové služby, někde na středu pomyslné osy spokojenosti stojí pojišťovny a největší výhrady mají fleetoví manažeři k servisu vozidel. Každá z oblastí je téma na samostatné vydání. Třeba pojištění – celý systém se točí na bobtnajících nákladech, které se řeší tím, že se jednoduše zvedá pojistné. Miniaturní pojistná událost, spočívající v promáčknutí a téměř neviditelném odření bočních dveří u pět let starého auta, se řeší jejich výměnou. „Aby to bylo hezké.“ Ptám se: „Co na to řekne pojišťovna?“ Prý se nemusím starat. Porovnáte-li, jak je ve společnosti ohodnocena oprava pár plechů na autě a jak operace na špičkové kardio-klinice, co myslíte, že zjistíte? Je docela inspirativní občas nahlédnout do svého účtu zdravotní pojišťovny a porovnat s tím, co komu denně platíte.
Řada dodavatelských služeb v oblasti mobility funguje na letitém, desítky let fungujících modelu. Změna musí nastat, protože systém založený na trvale eskalujících nákladech nemůže fungovat donekonečna. Nedávno jsem se seznámil s velmi zajímavým propojením on-line a off-line světa v pneuservisu, včetně jeho speciální nadstavby pro fleet manažery. Vznikají i nové projekty v oblasti „hardwaru“ autoservisu – např. modulové jednotky Quick Stop Car, o kterých se dočtete i v tomto čísle.
V truckové části jsme nastolili ještě výbušnější téma, a to ceny a dumping. Autodoprava je jedním z nejkonkurenčnějších ekonomických prostředí vůbec, současně čelí přemíře regulací a byrokratických omezení. Jak se shodují naši diskutující, zákazníci „responzivní“ na cenový dumping tu budou vždycky, ale naštěstí je tu i hodně těch, kteří si nemohou dovolit nejistotu, diskontinuitu a zpřetrhávání dlouhodobých vztahů v oblasti přeprav. Kvalitní firmy budou vždy potřebovat kvalitní dodavatele, protože ti jsou dnes stejně důležití jako zákazníci, kteří je živí. V souhrnu jsou názory zhruba dvacítky top manažerů našeho panelu na tuto problematiku velmi zajímavé a podnětné – a to i pro ty, kteří jsou na straně objednatelů přeprav. Zboží na cestě ke koncovému zákazníkovi by mělo být v tech nejlepších rukách.
Úspěšné letní měsíce, spojené s trochou odpočinku, přeje
Martin Mensa
vydavatel
V truckové části našeho časopisu v diskuzním panelu Barometr silniční dopravy jsme otevřeli pro naše respondenty otevřeli palčivé téma, ceny a dumping. Petr Šťastný, generální ředitel MOSS logistics s.r.o., Hustopeče... celý článek »
Skupina Prometeon Tyre Group, přední společnost v oblasti vývoje, výroby a prodeje pneumatik pro průmyslové, zemědělské a OTR odvětví, nedávno představila vůbec první pneumatiky své obchodní řady Serie 02, které... celý článek »
Jak vnímáte konkurenci ve svém oboru, a to jak tu ze strany tuzemských subjektů, tak konkurenci ze zahraničí? Setkáváte se s cenovým dumpingem? Josef Mařík, ředitel společnosti Mercedes-Benz Trucks Česká republika... celý článek »
Jak vnímáte konkurenci ve vašem oboru, a to jak ze strany tuzemských tak i zahraničních subjektů? Odpovídá Petr Jirotka, manažer dopravy ESA logistika, Kladno. celý článek »
Daniel Knaisl, jednatel, Geis CZ s.r.o., Modletice říká: "Konkurenci v našem oboru samozřejmě dlouhodobě sledujeme a ona sleduje nás." celý článek »
"Od poloviny loňského roku jsme byli svědky setrvalého poklesu počtu přeprav a tento trend přetrvával i v prvním kvartálu roku letošního. Vždy, když je na trhu méně práce, více se hlásí o slovo spediční firmy, jež sice... celý článek »