Truck & Business » Archiv
V rámci prvního letošního GREEN FLEETu jsme požádali členy naší diskuzní skupiny, aby se podělili o své osobní zkušenosti s řízením elektromobilů, a také o názor na to, jestli si přechod na tato vozidla vyžádá nějaké formy zaškolení jejich řidičů. „Zaškolení a vytvoření nových návyků u řidičů je nezbytné,“ říká vedoucí provozního oddělení společnosti Liebherr-Stavební stroje s.r.o. a dá se říci, že v tomto duchu odpovídá drtivá většina našeho panelu. Nejde o to nároky na řízení aut na elektrický pohon jakkoli zveličovat, ale také by nebylo moudré je nevidět. Pro řadu řidičů firemních aut bude přesednutí do elektromobilu první dlouhodobou zkušeností s automatickou převodovkou, takže přinese komfortnější řízení. Ale nikoli nutně bezpečnější, protože reakce na impulz „plynového“ pedálu s absencí zvukových vjemů může být tím, co nezkušeného řidiče přivede do prekérních situací. Práce s akcelerátorem je klíčová pro další kapitolu, kterou je ekonomika. Pokud řidič má už z minulosti takové návyky, jako je „lehká noha“, předvídavost (výměna brzdění za pozvolný dojezd k překážce), plynulost či optimalizace maximální rychlosti (poměr ekonomika/dojezdový čas), pak je z velké části vyhráno, protože tyto návyky působí v dobrém či špatném bez ohledu na druh pohonu.
V truckové části jsme se tentokrát zaměřili na prvky pasivní i aktivní bezpečnosti a jejich místu ve fleet policy dopravních společností. Troufám si tvrdit, že v této oblasti patří tuzemské společnosti a jejich vedení k nejzodpovědnějším v Evropě. S bezpečností souvisí i komfort řidičů, a proto jsme se ve druhé části otázky zaměřili rovněž na tuto oblast. Na stejnou věc se ptáme i dodavatelů, a to nikoli pouze výrobců vozidel. Téměř každá dodavatelská oblast s bezpečností a komfortem alespoň zprostředkovaně souvisí – pneumatiky, placení mýtného, různé telematické produkty – to jsou oblasti, o kterých si přečtete v tomto čísle.
Máme tu tedy informačně nabité vydání, které spojuje ty nejlepší zkušenosti z řízení fleetů všech druhů a velikostí – těch, které slouží k uspokojení vlastních přepravních potřeb, tak těch v oblasti poskytováni přepravních služeb. V příštím vydání se „zelené“ problematice bude věnovat pro změnu trucková část, a tak se můžete těšit na další zajímavé otázky a odpovědi od těch nejpovolanějších.
Klidné léto, ať už v práci či při odpočinku, přeje
Martin Mensa
Hlavním tématem červnového Barometru je bezpečnost jako faktor při výběru vozidel a s ní související téma komfortu pro řidiče. Namátkou vybíráme několik článků, jejichž autory jsou zástupci dopravních a logistických... celý článek »
Ivan Rajnič manažer pro prodej nákladních pneumatik Česká republika & Slovensko Bridgestone Europe NV/SA odštěpný závod ČR celý článek »
Josef Mařík ředitel společnosti Mercedes-Benz Trucks Česká republika s.r.o. Praha celý článek »
Petr Šťastný generální ředitel MOSS logistics s.r.o. Hustopeče celý článek »
Ing. Svatopluk Úředníček provozní ředitel ESA s.r.o. Kladno celý článek »
Vlastimil Bednář předseda představenstva!!! Nová funkce KAFKA TRANSPORT a.s. Opařany celý článek »
Ing. Petr Michálek jednatel EWALS CARGO CARE spol. s r.o. Praha celý článek »
MVDr. Martina Šmídlová jednatelka Šmídl Provozní Holding s.r.o. Žamberk celý článek »