Truck & Business » Archiv
Letos pokračujeme v projektu Barometru silniční autodopravy časopisu Truck & business, který byl – alespoň podle ohlasů, které se mi donesly – přijat velmi kladně. Myslím si, že 26členná skupina profesionálů z odvětví je dostatečná k tomu, aby odrážela věrně jeho stav a „náladu“. Útlý časopis, ovšem distribuovaný jako příloha předního ekonomického týdeníku, tak dovede velmi koncentrovanou a srozumitelnou formou sdělit k danému tématu víc, než bychom čekali. Navíc osloví i manažery a podnikatele, kteří se dopravou nezabývají na každodenní bázi, ale také se bez ní neobejdou. Ani takovým lidem bližší náhled do problematiky určitě neuškodí. Úspěch tohoto projektu nás přivedl k myšlence rozšířit jej na časopis FLEET firemní automobily, který vydáváme od roku 2004 a který se zabývá firemní mobilitou. Týká se společností, které nemají dopravu jako předmět podnikání, ale provoz vozového parku je u nich významnou nákladovou položkou. Takže vedle Barometru silniční autodopravy budeme mít v roce 2022 i Český fleetový barometr.
Když jsme si loni mysleli, že druhý pandemický rok je vrcholem „turbulencí“ v dopravním sektoru a nic horšího nás již potkat nemůže, těžko jsme si dovedli představit, co přijde na konci února 2022. Nemá smysl rozebírat notoricky známá fakta, tím méně, že od napsání tohoto úvodníku do vyjití čísla uplyne ještě čtrnáct dní, během nichž se může přihodit prakticky cokoliv. A to „cokoliv“ zahrnuje i scénáře, které ještě před měsícem patřily do říše sci-fi. Ignorovat situaci tak úplně nejde, ale lepší je se soustředit na svůj business as usual, něco pomoci a věřit, že z toho nakonec vyjdeme lepší a silnější. Těším se na letošní Barometr silniční autodopravy a moc děkuji jeho účastníkům, že si i v tak nelehké době dovedou najít čas a podělit se o své názory a dojmy. Je to projev vysoké profesionality a charakteru.
Dobrý celý rok 2022, ať už v něm dominuje business as usual!
Martin Mensa
vydavatel
Jak ve vaší společnosti stouply vstupní náklady za posledních dvanáct měsíců a jak se vám daří promítat růst cen do cen vašich služeb? Jak se podepisuje aktuální diskontní politika ČNB na kondici silniční autodopravy a... celý článek »
Asociace nepravidelné autobusové dopravy (ANAD) – tak se jmenuje nová profesní organizace, která bude hájit zájmy majitelů malých autobusových dopravních firem. ANAD teď chce podnikatele sjednotit a zasadit se o nutné... celý článek »
Od 2. února 2022 začnou platit nová pravidla pro vysílání pracovníků v silniční dopravě, jež nastavil Silniční balíček. Pro mezinárodní dopravu je to velmi důležité, protože skončí chaos, který v této oblasti od roku... celý článek »
V letošním roce připravuje společnost Kögel Trailer GmbH, výrobce vozidel stejnojmenné značky, výrazné rozšíření portfolia svých výrobků. celý článek »
V roce 2021 bylo podle údajů z registru vozidel v ČR nově registrováno celkem 8270 nákladních automobilů, z toho 1520 vozidel Mercedes-Benz celkové hmotnosti nad 6 t. Mercedes-Benz tím dosáhl prvního místa s podílem na... celý článek »