Speciální úpravy Tatry  |  Truck & business 4 / 2017  |  Aktuální číslo  |  Truck & Business

     
 

Truck & Business » Aktuální číslo » Truck & business 4 / 2017 » Speciální úpravy Tatry

Speciální úpravy Tatry

 
4-17

čtvrtek, 23. listopadu 2017

Kopřivnická automobilka vyrobila vozidla Tatra Phoenix Euro 6 pro údržbu komunikací s nástavbami od renomované firmy Schmidt. První vozidla už mají svého zákazníka, další budou následovat.

 

Společnost Údržba a správa komunikací (USK) se sídlem v Mladé Boleslavi převzala první dvě univerzální vozidla Tatra Phoenix 6 pro údržbu komunikací s nástavbou Stratos III od německého výrobce Schmidt. Stratos je určen pro posypové ošetření vozovek. Nové automobily připravila a zákazníkovi dodala firma aServis Slaný, úspěšný autorizovaný dealer vozů Tatra ve středních a severních Čechách, který zákazníkům zajišťuje i servisní a logistické služby.

Výběr nástavbářské firmy

Při konstrukci těchto nových „speciálů“ se v Kopřivnici rozhodli ke spolupráci přizvat německou firmu Schmidt, která představuje špičku ve svém oboru. Tatra Trucks tak dokazuje, že je díky svému postavení a výrobnímu programu schopna najít partnery nejen v České republice, ale i na náročných trzích v zahraničí. Spolupráce s německým výrobcem navíc přináší významné reference pro tamní trh a otvírá další obchodní příležitosti.

„Naše společnost se rozhodla pořídit nové tatry s nástavbou Schmidt po sérii testů a zkušebních jízd. Spolupráce s kopřivnickou Tatrou je výborná, už od minulého roku nám spolehlivě slouží tři Phoenixy, takže pořízení nových sypačů na podvozku Tatra bylo logické,“ řekl spolumajitel USK Mladá Boleslav Jan Horák. V příštím roce firma USK Mladá Boleslav odebere další tři sypače, celkem má v plánu získat až 20 vozidel v průběhu dalších let.

Vybavení sypačů

Vozidla Tatra Phoenix Euro 6 s nástavnou Stratos III jsou vybavena krátkou kabinou s klimatizací a nezávislým topením Airtronic D2. Kvůli lepšímu rozložení hmotnosti a vhodnějším vlastnostem v náročných zimních podmínkách zákazník zvolil provedení podvozku 6x6. K pohonu slouží motory Paccar MX13 CF homologované v emisní třídě Euro VI s výkonem 340 kW, který je na kola přenášen prostřednictvím manuální převodovky ZF. Provozní hmotnost vozu činí bezmála 11 tun, přičemž užitečné zatížení přesahuje 19 tun. Sypače jsou vybaveny i konektorem a přípravou pro instalaci sklápěcí korby, což rozšiřuje možnosti jejich využití. Hydraulický systém zahrnuje centrální ovládání z kabiny.

Automatický sypač typu Stratos III S 80 VEPN je určen pro posyp suchou solí, zvlhčenou solí a inertními materiály. Ovládání je plně digitální a ve spojení s elektronickou regulací dopravníků sypač dosahuje maximální přesnosti a provozní stálosti parametrů dávky posypu. Taktéž zrnitost a specifické vlastnosti posypových materiálů lze programovat na ovládacím pultu v kabině vozu. Zadní rozmetadlo je výklopné s možností aretace v horní přepravní poloze.

Jednoduché ovládání

Na přídi posypových vozů je instalována upínací deska pro sněhový pluh LLV 40. Všechny funkce sněhového pluhu napojeného na hydraulický systém vozidla řidič volí prostřednictvím dálkového ovládání z kabiny, včetně proporcionálního nastavení hydraulického nadlehčování pluhu. Jde o středně těžký pluh s automatickým hydraulickým vyvažovacím systémem určený pro úklid komunikací jak v městských a příměstských aglomeracích, tak také pro práci v extrémních podmínkách a na vozovkách s členitým a nerovným povrchem.

 
 

Související články

 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@truck-business.cz