Konflikt mezi EP a komisařem EU
Opět jsme zavítali do bouřlivých vod jednání EU, kde se na zasedáních projevila neústupnost a nedostatek tolerance při řešení kauzy dlouhé soupravy. Jednota se však ozývá ve snaze o záchranu životního prostředí.
Konflikt mezi dopravním komisařem...
Opět jsme zavítali do bouřlivých vod jednání EU, kde se na zasedáních projevila neústupnost a nedostatek tolerance při řešení kauzy dlouhé soupravy. Jednota se však ozývá ve snaze o záchranu životního prostředí.
Konflikt mezi dopravním komisařem EU Siim Kallasem a Evropským parlamentem (EP) o dlouhých soupravách se vyostřuje. Kallas jasně sdělil, že hodlá přeshraniční jízdy dlouhých souprav trpět, když státy na obou stranách tato vozidla na svých silnicích povolují.
V dopise členským státům EU a předsedovi dopravního výboru EP Brianu Simpsonovi zdůraznil, že k tomu postačuje „nová interpretace zákonů“. To europoslanci zpochybňují, když si pamatují, jak je Kallas méně než před rokem ujišťoval, že právní situace přeshraniční jízdy neumožňuje.
„Platný zákon lze změnit pouze revizí, nikoli však pře-interpretací“, kritizoval např. rakouský konzervativní poslanec Hubert Pirker. Část liberálů a konzervativců byla v této věci na Kallasově straně. Většina poslanců ale byla proti.
V EU se formoval odpor proti dopravnímu komisaři Kallasovi. Zatímco dříve přeshraniční jízdy dával do souvislosti s nutnou změnou směrnice 96/53, později považoval novou interpretaci předpisů za postačující. Odpůrci poukazují na dobrozdání renomované právní kanceláře, že Kallasův přístup by neobstál před Evropským soudním dvorem.
Směrnice upravuje také nasazení 25metrových souprav. Je to téma, při kterém se v Evropě konsensus mezi státy na severu a na jihu nezdá možný. Proto bylo od příslušného dopravního komisaře EU Siima Kallase moudré přenechat rozhodnutí o takových vozidlech členským státům.
Více se dočtete v časopise Truck & business 4/2012.