Nová generace Fuso
Fuso Canter je celosvětově nejprodávanějším typem nákladního vozidla koncernu Daimler. Vysokou kvalitu služeb pro evropské zákazníky zajišťuje hustá servisní síť. Od září sjíždí z montážní linky závodu v Portugalsku novinka v podobě nové generace...
Fuso Canter je celosvětově nejprodávanějším typem nákladního vozidla koncernu Daimler. Vysokou kvalitu služeb pro evropské zákazníky zajišťuje hustá servisní síť. Od září sjíždí z montážní linky závodu v Portugalsku novinka v podobě nové generace lehkého nákladního vozu.
Fuso Canter se neobjevuje na stránkách našeho magazínu poprvé. Připomeňme alespoň aktuální informaci o třiceti letech značky Fuso v Evropě v čísle 1/2010 a zhodnocení modernizace vozu v čísle 2/2010 T&B. Dnes, prakticky rok po zavedení nových motorů, se znovu vracíme k praktickým užitkovým vozidlům ze závodu Tramagal (poblíž Lisabonu), abychom představili novou generaci s celou řadou zajímavých konstrukčních prvků přinášejících nejen zvýšení užitné hodnoty a hospodárnosti provozu, ale především ještě vyšší míru aktivní i pasivní bezpečnosti.
Více variant, vyšší užitečná hmotnost
Generační obměna modelové řady Fuso Canter přinesla nové rozdělení hmotnostních tříd. Canter tak s celkovými hmotnostmi 3,5 t, 6,0 t (novinka) a 7,5 t pokrývá všechny důležité segmenty trhu lehkých nákladních vozidel. Kromě hmotnostních tříd byly nově definovány také hodnoty nejvyššího přípustného zatížení náprav a koncepce rámu. K tomu je nutné připočíst zvýšení užitečné hmotnosti v závislosti na modelu až o 500 kilogramů. Pozornost si zaslouží i zadní náprava s nosností 6,0 t pro modely s celkovou hmotností 7,5 t.
Novinkou v nabídce je extra dlouhý rozvor 4750 mm pro nástavby s délkou až 7000 mm, dále Canter 3,5 t s výkonem 129 kW (175 k) a verze 3S s celkovou šířkou jen 1700 mm. Inženýři u vozu dále usnadnili montáž nástaveb na rám novými body pro připevnění, dalšími výstupy pro pohon přídavných agregátů a jednotnou roztečí otvorů na rámu.
Robustní a přitom obratný
Dříve, než se podíváme na novinky v konstrukci jednotlivých ústrojí vozidla, připomeňme, že klasické přednosti vozidel Canter zůstaly zachovány beze změn, resp. byly dále vylepšeny. Mezi ně patří extrémní obratnost a prostorově úsporná stavba s čelní kabinou, robustní konstrukce, řadicí páka ve stylu joysticku vetknutá do přístrojové desky vedle volantu a ponechávající tak více místa v kabině. Řidiči, ale i dopravci ocení standardně dodávanou motorovou brzdu zvyšující bezpečnost a snižující opotřebení.
Celý článek najdete v časopisu Truck & Business 4/2011