Truck & Business » Aktuální číslo » Truck & business 3 / 2023 » Rostoucí podíl elektromobilů zvyšuje uhlíkovou stopu v dopravě
"Jako 100% dodavatel automobilového průmyslu, který je v oblasti redukce CO2 pod enormním tlakem, jsou pro nás „zelená“ témata denním chlebem. Přestože celá flotila nyní splňuje emisní normu Euro 6, stále jsme poměrně velkým producentem CO2, říká Libor Šádek, generální ředitel HÖDLMAYR Logistics Czech Republic a.s. k tématu našeho aktuálního Barometru silniční autodopravy.
Proto jsme vypracovali strategii napříč naším koncernem, jejímž výsledkem by měla být CO2 neutralita veškeré naší činnosti do roku 2050. Ta sestává především z kombinace úsporných opatření, alternativních zdrojů a přesunu zboží na železnici. Zásadním faktorem ovšem zůstává kamionová přeprava, kde nás limituje technologie samotných výrobců nákladních automobilů. Zde jsme z alternativních zdrojů (CNG, LNG, elektro) zatím nevyhodnotili žádný jako dostatečně kvalitní pro náhradu moderních dieselových kamionů."
"Obecně proti trendu úspor CO2 v přepravě jde i změna portfolia našich zákazníků. Se stále větším podílem elektromobilů narážíme na hmotnostní omezení a jednoduše řečeno – kde jsme byli schopni přepravit 8 ks automobilů se spalovacím motorem, jsme nyní limitováni na 6 ks elektromobilů."
"U některých zákazníků se již setkáváme kromě formálního tlaku na snižování emisí i s reálným pochopením a podporou projektů, které emise CO2 snižují. Většina výběrových řízení, kterých se účastníme, je ale stále zaměřena převážně na cenu a snižování emisí je stále v oblasti „nice to have“, bez reálného vlivu na skutečný výběr dodavatele."
"I přesto vidíme ve snižování emisí CO2 nejen budoucnost ve smyslu požadavků trhu, ale především vlastní závazek ke společnosti a planetě, jejíž zdroje lidstvo mohutně využívá."