Truck & Business » Aktuální číslo » Truck & business 3 / 2022 » Noví partneři otevírají dveře dalším klientům
Jak na akviziční činnost? Na otázku zářijového čísla našeho časopisu odpovídá Miroslav Novák, Country Manager CZ/SK, Sales, EUROWAG – W.A.G. payment solutions a.s. a jeden z předních dodavatelů fleetů.
Akviziční činnost je významnou kontribucí růstu naší společnosti především na nových trzích, kam jsme za poslední roky vstoupili. Na domácím a saturovaném trhu, kde působíme už 26. rokem, je situace mírně odlišná. Během svého působení jsme si na trhu dokázali vybudovat stabilní a silnou pozici. Je proto logické, že oblast pro získávání nových klientů ze segmentu dopravních společností, který stagnuje a spíše klesá, se každým rokem snižuje.
Značný potenciál vidíme ale v nových službách a produktech – například v telematice. Propojení produktů do jedné „platformy“ služeb umožňuje získávat střední a velké klienty, kteří vyžadují komplexní řešení za konkurenční ceny.
V segmentu malých dopravních firem se soustředíme na celý akviziční proces, který se snažíme zefektivnit digitálním onboardingem klienta. Mnohem rychlejší a automatizovaný proces umožňuje získat rychleji kreditní rámec a objednávku služeb, které si zákazník od nás chce koupit. Digitalizace je proto pro nás praktickým příkladem podpory akvizice a růstu zákaznického portfolia.
V posledních letech jsme se začali věnovat i partnerskému prodeji a přidali pár nových akvizicí. Nově otevřená spolupráce s Volvo Financial Services, Last Mile Solutions nebo WebEye je důkazem, že i noví partneři nám můžou otevřít dveře k dalším a dalším klientům. Akvizice má navíc velký význam i pro obchodníky. V našem obchodním týmu bychom těžko hledali někoho, kdo by vedle péče o stávající klientelu nechtěl přijmout i výzvu k získání nových zákazníků. A my se v tom snažíme naše obchodníky jen a jen podporovat.