Truck & Business » Aktuální číslo » Truck & business 3 / 2022 » Investice do IT pod pečlivým dohledem
O investicích ve skupině L7 Group jsme také hovořili s Petrem Otáhalem, místopředsedou představenstva přední autodopravní společnosti.
Budeme-li se bavit o významnějších investicích, probíhá schvalování ve všech společnostech skupiny L7 Group na úrovni představenstva, resp. představenstvech jednotlivých firem. Standardně se tak děje v kontextu schvalování business plánů na následující rok, nicméně samozřejmě se děje, že určité investiční potřeby vyvstanou i v průběhu roku; ať již se jedná o požadavky vyvstalé z provozní situace nebo z nutnosti splnit vstupní podmínky určitých tendrů, do kterých se hlásíme.
Přestože v těchto měsících zažívá Evropa bezprecedentní energetickou krizi, hodnotím, a to zejména z dlouhodobého hlediska, pozitivně investici do LNG (zkapalněný zemní plyn) kamionů, kdy jsme jako vůbec první společnost v ČR zařadili do flotily autopřepravník na tento ekologický pohon.
Za zmínku stojí i instalace vysokokapacitních nabíjecích stanic v našem areálu v Měšicích u Prahy, kde jsme schopni poskytnout zákazníkům zázemí pro skladování nejen konvenčních vozidel, ale i elektromobilů, a to včetně nabíjení související péče.
Na co bych dal v budoucnu určitě větší pozor, jsou investice v IT, resp. v systémové oblasti. Nejde ani tak o směr nebo výši těchto investic, ale o preciznost zadání dodavatelům. Kdokoliv ze čtenářů někdy implementoval jakýkoliv rozsáhlejší, neřkuli ERP systém, ví, o čem mluvím. Pokud by byl ten systém autem, musíte prostě říct vývojáři, že spojka je vlevo, brzda uprostřed a plyn vpravo – předpoklad v úrovni „to je přece jasné“ v tomto odvětví nefunguje. A stejně tak jako v tom autě, i ve virtuálním programovém světě je následná úprava zdlouhavá a drahá.